Obwodnica Targówka z opóźnieniem

Projekt przebudowy „obwodnicy” Targówka, czyli ciągu ulic Gorzykowskiej, Handlowej i Ossowskiego, to wspólna inicjatywa ZDM oraz dzielnicy Targówek. Powstawał przy aktywnym zaangażowaniu mieszkańców, radnych dzielnicy i miasta.

Część prac została już zakończona. Wykonano już m.in. skrzyżowanie ulic Ossowskiego i Gościeradowskiej oraz zjazd przy posesji Ossowskiego 9. Wybudowano  zatokę autobusową przy ul. Handlowej na wysokości ulicy Lusińskiej oraz miejsca postojowe przy ulicy Ossowskiego w pobliżu stacji drugiej linii metra. Obecnie wykonawca pracuje np. przy przebudowie ronda u zbiegu Gorzykowskiej, Myszkowskiej i Handlowej. Na rondzie Ossowskiego-Witebska-Prałatowska trwają za to prace przy przebudowie wodociągu. Prace związane z układaniem asfaltu na ścieżce rowerowej rozpoczęły się pełną parą w tym tygodniu. Postęp prac jest już widoczny od strony ul. Gorzykowskiej.

Pomimo intensywnych robót kontynuowanych po zimowej przerwie są jeszcze prace, których nie udało się zrealizować. Roboty budowlane prowadzone pod ruchem są zawsze trudniejsze, zwłaszcza gdy konieczne jest zachowanie przejezdności autobusów kursujących na trasach objazdowych. do czasu otwarcia metra są one głównym środkiem komunikacji dla okolicznych osiedli. Z tego względu nie możemy rozpocząć równolegle budowy wszystkich czterech projektowanych rond czy innych prac brukarskich. Roboty te są prowadzone etapami, co wpływa na wydłużenie remontu.

Wpływ na wydłużenie realizacji ma też szereg innych, często zupełnie niespodziewanych trudności. Poza takimi jak niezinwentaryzowane sieci podziemne czy przedłużające się uzgodnienia z gestorami tych sieci, roboty opóźniają wykopane podczas robót znaleziska. Tak było na ul. Miodowej, gdzie prace archeologiczne wstrzymały przebudowę ulicy na dwa miesiące. Na Targówku także natrafiono na zabytki archeologiczne – pod ul. Ossowskiego wykopano przedwojenny bruk. Zgodnie z wytycznymi konserwatora zabytków teraz trzeba przeprowadzić badania archeologiczne, które obecnie wstrzymują dalsze roboty na terenie ok. 2 tys. m.kw.

– Dodatkowo deszczowy miesiąc nie sprzyja pracom, które do ich przeprowadzenia  wymagają suchego podłoża.  Już w zeszłym tygodniu wykonawca miał układać nawierzchnię ścieżki biegowej, jednak ze względu na opady deszczu i dużą terenu nie mógł zaplanowanego zadania zrealizować. Nie wszystkie zmiany są widoczne już gołym okiem, niemniej jednak wraz z początkiem okresu wiosennego kontynuujemy roboty, które powinny zakończyć się do czasu oddania stacji metra – zapowiada ZDM.

 

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content