Od kwietnia zmiany w zakupach biletów w aplikacjach mobilnych

Od 2 kwietnia w aplikacjach mobilnych w końcu będzie można kupić kilka biletów i skasować wybrany. Teraz bilet przy zakupie od razu zostaje skasowany, więc nie ma możliwości wykupienia ich kilku na dalsze etapy podróży. Kupiony w telefonie bilet trzeba będzie skasować (zeskanować kod QR) po wejściu do autobusu czy tramwaju lub przed bramkami w metrze.

Naklejki z kodem, czyli swojego rodzaju „kasowniki”, znajdziemy w górnej części pojazdów komunikacji miejskiej, naprzeciwko drzwi wejściowych. W metrze natomiast, kody będą umieszczone przed bramkami biletowymi oraz przy windach.

Przez minutę po skasowaniu biletu na ekranie aplikacji będzie się na czerwono wyświetlał licznik upływającego czasu. Natomiast na trzy minuty przed końcem ważności biletu pasażer zostanie o tym fakcie poinformowany przez aplikację. Pasażer może wtedy dokupić drugi bilet lub wykorzystać bilet kupiony wcześniej, który automatycznie się aktywuje po zakończeniu ważności pierwszego biletu. Skorzystanie z funkcji przedłużenia biletu oznacza, że nie będzie trzeba skanować kodu w celu aktywacji nowego biletu. Ta funkcja będzie bardzo przydatna w szczególności przy przejazdach liniami metra.

/um/



 

 

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content