Modernizacja odcinka kolejowego Warszawa Wawer – Otwock
Kolejny odcinek linii kolejowej na terenie Warszawy i jej okolic zostanie zmodernizowany. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. zaplanowało prace na odcinku od stacji Warszawa Wawer do stacji Otwock. W przetargu zgłosiło się siedmiu oferentów, którzy chcieliby podjąć się prac.
Projekt zakłada rozdzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego, likwidację czterech przejazdów kolejowo-drogowych i wybudowanie tuneli w Falenicy (przy ul. Walcowniczej – Bystrzyckiej), Radości (przy ul. Panny Wodnej) i Józefowie (przy ul. Cichej – Matejki). Ponadto kolejarze zaplanowali przebudowę stacji i przystanków w Aninie, Międzylesiu, Falenicy, Miedzeszynie, Radości, Świdrze, Michalinie oraz Józefowie. Przebudowany zostanie most na rzece Świder. Powstanie również dwadzieścia nowych przejść podziemnych.
W przetargu zgłosiło się siedmiu potencjalnych wykonawców. Kolejarze założyli, że kolejne prace na linii kolejowej nr 7 przeznaczyć mogą 1 609 052 962,88 zł brutto. W kwocie tej zmieściły się oferty firmy TORPOL S.A. oraz dwóch konsorcjów w składzie: TRAKCJA S.A., INTOP S.A. i INTOP Warszawa Sp. z o.o., a także Budimex S.A. i Budimex Kolejnictwo S.A. Umowa z wybranym wykonawcą ma zostać podpisana w tym roku. Zakończenie całej inwestycje planowane jest na 2028 rok.
To kolejny etap modernizacji tzw. linii otwockiej. Wcześniejsze prace obejmowały zmiany na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. Wykonane zostały m.in.: przejścia przez tory prowadzące do szlaku w Rezerwacie Przyrody Olszynka Grochowska. Udostępniono także przejścia podziemne przy przystanku Warszawa Gocławek na wysokości ul. Goździków i na ul. Korkowej. W ramach prac powstały jeszcze trzy tunele dla rowerzystów i pieszych, a jedno zostało przebudowane.
/Marcin Kalicki/
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.