Karty ucznia przez internet
Działa już specjalna platforma internetowa, na której można złożyć wniosek o wydanie Karty Ucznia. Kartę, tak jak do tej pory, odbiera się w szkole.
Platforma przeznaczona jest dla pierwszoklasistów, rozpoczynających naukę w roku szkolnym 2019/2020. Instrukcje, w jaki sposób z niej korzystać, zostały już przesłane do szkół wraz z prośbą o przekazanie ich bezpośrednio rodzicom przyjętych dzieci.
Jak działa serwis? Opiekunowie powinni wejść na stronę internetową (każda szkoła ma swój unikalny adres), a następnie wypełnić formularz i złożyć wniosek o wydanie Karty Ucznia. Składanie jego papierowej wersji w szkole nie będzie już konieczne, choć taka możliwość zostanie zachowana.
Platforma działa w podobny sposób jak podstrona Warszawskiego Transportu Publicznego na której składa się wniosek o wydanie Warszawskiej Karty Miejskiej. Po otrzymaniu prawidłowo wypełnionego wniosku Zarząd Transportu Miejskiego wyśle na wskazany w formularzu adres e-mailowy potwierdzenie. O terminie odbioru karty rodziców będą informowały szkoły.
Możliwość bezpłatnych przejazdów Warszawskim Transportem Publicznym, dzięki decyzji warszawskich radnych, mają uczniowie warszawskich szkół podstawowych i gimnazjów (niezależnie od miejsca zamieszkania) oraz mieszkający w stolicy, ale uczący się poza jej granicami. Do tej pory wydano ok. 170 tys. Kart Ucznia.
Źródło: Urząd Miasta