Warunki techniczne zamieszczania reklam
GOTOWE MATERIAŁY DO DRUKU
- Mapy bitowe (np. tiff, eps, JPG.) rozdzielczość 300 dpi, CMYK, bez kompresji stratnej.
- Grafika wektorowa: Adobe Illustrator do CS3.
- Wszystkie fonty użyte w pracy muszą być zamienione na krzywe.
- Nafarbienie, czyli suma kolorów w CMYK, nie może przekroczyć 240%.
- Teksty czarne muszą być w jednym kolorze – 100% black
TEKSTY PROMOCYJNE
Teksty promocyjne składane są w redakcji. Należy przesłać gotowy tekst, zdjęcia i logotypy w wysokiej rozdzielczości (300 dpi) oraz ewentualny wzór.
SZCZEGÓŁY TECHNICZNE
Formaty plików
Grafika wektorowa: format plików EPS, AI, CDR
- W przypadku plików PDF oraz prac generowanych przez COREL DRAW / COREL PHOTO PAINT przyjmujemy je na odpowiedzialność klienta.
- Wszystkie fonty użyte w pracy muszą być zamienione na krzywe.
- Elementy grafiki rastrowej (zdjęcia, cienie itp.) powinny być osadzone w pliku, nie zlinkowane oraz wstawione na 100% (skalowanie).
- Zaleca się spłaszczenie wszystkich zastosowanych zdjęć, cieni itp., aby stanowiły jeden element pliku.
Grafika rastrowa: format EPS, TIFF (dopuszczalna wyłącznie kompresja LZW), JPEG (kompresja: quality maximum, możliwa utrata jakości do 20%).
- Pliki bez podpiętego profilu kolorystycznego.
- Model kolorów: kolory procesowe CMYK.
- Suma kolorów w CMYK nie może przekroczyć 240%.
- W przypadku dostarczenia pracy w RGB lub użycia kolorów PANTONE zostanie przeprowadzona separacja według tablic przestrzeni barwnej CMYK. Kolory mogą ulec zmianie.
- Rozdzielczość: lineart (kreska) 600 dpi, grayscale i CMYK 300 dpi.
- Pliki produkcyjne bez znaków drukarskich.
Teksty
- Teksty w kontrze lub na apli, o stopniu pisma poniżej 10 pkt., należy składać krojem jednoelementowym, nie mniejszym niż 8 pkt.
- Składowe czarnych tekstów muszą wynosić: C=0%, M=0%, Y=0%, K=100%. W przeciwnym razie tekst będzie niespasowany.
- Czarne teksty na tle tint, ilustracji półtonowych, apli, muszą być zawsze nadrukowywane (overprint).
- Kolorowym tekstom należy zadać 2 składowe; np.: C=0%, M=100%, Y=100%, K=0%, C=80%, M=0%, Y=100%, K=0%. W przeciwnym razie tekst będzie niespasowany.
Linie
Grubość linii dla oryginałów kreskowych: jednokolorowych na białym tle – min. 0,25 pkt., w kontrze – min. 0,5 pkt, czterokolorowych – min. 0,8 pkt.
Wydruki
W przypadku reklam zawierających dużą ilość zdjęć (zdjęcia żywności, produktów spożywczych, okładek książek itp.), oprócz pliku wysłanego elektronicznie, wskazane jest dostarczenie proofu z paskiem kalibracyjnym. Wydruk całego projektu należy wykonać w skali 1:1. W przypadku nie dostarczenia pliku poglądowego (proofa) NIE UWZGLĘDNIAMY REKLAMACJI. Mieszkaniec dołoży wszelkich starań, aby w druku uzyskać kolor jak najbardziej zbliżony do próby kolorystycznej klienta, pod warunkiem, że będzie ona zgodna z proofem, który jest skalibrowany z maszyną drukującą.