Co z kładką pieszo-rowerową?

Na początku marca ubiegłego roku podpisana została umowa na wykonanie projektu mostu dla pieszych i rowerzystów. Przeprawa ma połączyć Powiśle z Pragą Północ na wysokości ul. Karowej i Okrzei. Powstanie ciąg pomiędzy Ząbkowską na Pradze Północ a Krakowskim Przedmieściem. Kładka ułatwi spacerowiczom przedostanie się na drugi brzeg rzeki, dopełni bulwary wiślane. Przypomnijmy, że most będzie budowany według pomysłu Schuessler-Plan Inżynierzy, których praca została wybrana w konkursie przez Miasto.

Most nie będzie prostą „belką” przerzuconą pomiędzy brzegami, do czego jesteśmy przyzwyczajeni. Otóż osie ulic Karowej i S. Okrzei nie są w jednej linii i dlatego most będzie „przełamany” w okolicach przyczółków. Aż do drugiej podpory na jednym i drugim brzegu będzie w osi ulic, a pomiędzy nimi będzie przebiegał skośnie. Punkty załamań staną się naturalnymi punktami widokowymi zapraszającymi do zatrzymania się i podziwiania wiślanego krajobrazu„ – tłumaczyło swój wybór jury konkursowe.

Czas leci, a pomimo umowy z wykonawcą projektu wciąż nie ma. Czy to oznacza opóźnienia w realizacji tej inwestycji?

Na ten moment Zarząd Dróg Miejskich wciąż podkreśla, że termin: przełom 2020/21 jest aktualny. Trwają analizy rozwiązań przedstawionych przez projektanta – chodzi o to, by most był w pełni bezpieczny i spełniał wszystkie wymogi. Nie jest łatwo, bo takiego obiektu nie ma nie tylko w Warszawie, ale w też w całym kraju.

Proszę pamiętać, że kładka pieszo-rowerowa jest innowacyjnym obiektem, projektowanym w skali kraju po raz pierwszy, dlatego obecnie projektant przedstawi rozwiązania projektowe Instytutowi Badawczemu Dróg i Mostów, aby ta jednostka wypowiedziała się, czy obiekt spełnia wszystkie niezbędne normy bezpieczeństwa. Po wykonaniu projektów branżowych wystąpimy do Rady Warszawy o przyznanie środków finansowych – mówi Karolina Gałecka z ZDM i podkreśla, że jeśli uda się pozyskać finansowanie i będą zapewnione pieniądze, zgodnie z zapowiedziami kładka powstanie na przełomie 2020/2021 r.