Punkty Obsługi Pasażera – w którym najczęściej kupujemy bilety?

Zarząd Transportu Miejskiego podsumował półrocze w POP-ach. Znamy pierwszą dziesiątkę punktów, w których kupiliśmy najwięcej biletów. Rekordzistą jest Metro Dworzec Wileński, gdzie w sumie wydaliśmy ponad 8 mln zł.

Jak informuje ZTM, przez sześć miesięcy tego roku w Punktach Obsługi Pasażerów Zarządu Transportu Miejskiego sprzedano bilety za ponad 53 mln zł.

Ranking punktów, pod względem wartości sprzedanych biletów otwierają dwa punkty na stacjach metra – Dworzec Wileński z biletami sprzedanymi za ponad 8,1 mln zł i Centrum (5,8 mln zł), jako trzeci lokuje się ten dworcu Warszawa Centralna (5 mln zł). W pierwszej dziesiątce znalazły się także: Dworzec Zachodni (3,6 mln zł); Ratusz Arsenał (3 mln zł), Politechnika (2,9 mln zł), Dworzec Gdański (2,8 mln zł) i Służew (2,6 mln zł), Dworzec Wschodni (2,1 mln zł) oraz Legionowo ze sprzedażą za prawie 2,2 mln zł. Punkt w Legionowie, podobnie jak punkty w Piasecznie i Łomiankach, zostały uruchomione we współpracy z lokalnymi samorządami, aby ułatwić mieszkańcom kodowanie biletów w ramach oferty „Warszawa+”.

W Warszawie jest 21 POP-ów. Znajdują się one w miejscach często odwiedzanych przez pasażerów – na stacjach metrach, dworcach, lotnisku i w centrum handlowym. Można w nich załatwić wszystkie formalności związane z Warszawskim Transportem Publicznym – kupić bilety, wyrobić Warszawską Kartę Miejską, uzyskać informacje czy złożyć odwołanie od wezwania wystawionego za jazdę bez ważnego biletu.

Pierwszy Punkt Obsługi Pasażerów otwarto w 2002 roku na stacji metra Świętokrzyska. Po nim pojawiły się kolejne – w 2003 roku na stacji Ratusz Arsenał i rok później na stacji Plac Wilsona.

 

Źródło: ZTM