Warunki techniczne zamieszczania reklam

GOTOWE MATERIAŁY DO DRUKU

  • Mapy bitowe (np. tiff, eps, JPG.) rozdzielczość 300 dpi, CMYK, bez kompresji stratnej.
  • Grafika wektorowa: Adobe Illustrator do CS3.
  • Wszystkie fonty  użyte w pracy muszą być zamienione na krzywe.
  • Nafarbienie, czyli suma kolorów w CMYK, nie może przekroczyć 240%.
  • Teksty czarne muszą być w jednym kolorze – 100% black

TEKSTY PROMOCYJNE

Teksty promocyjne składane są w redakcji. Należy przesłać gotowy tekst, zdjęcia i logotypy w wysokiej rozdzielczości (300 dpi) oraz ewentualny wzór.

SZCZEGÓŁY TECHNICZNE

Formaty plików

Grafika wektorowa: format plików EPS, AI, CDR

  • W przypadku plików PDF oraz prac generowanych przez COREL DRAW / COREL PHOTO PAINT przyjmujemy je na odpowiedzialność klienta.
  • Wszystkie fonty użyte w pracy muszą być zamienione na krzywe.
  • Elementy grafiki rastrowej (zdjęcia, cienie itp.) powinny być osadzone w pliku, nie zlinkowane oraz wstawione na 100% (skalowanie).
  • Zaleca się spłaszczenie wszystkich zastosowanych zdjęć, cieni itp., aby stanowiły jeden element pliku.

Grafika rastrowa: format EPS, TIFF (dopuszczalna wyłącznie kompresja LZW), JPEG (kompresja: quality maximum, możliwa utrata jakości do 20%).

  • Pliki bez podpiętego profilu kolorystycznego.
  • Model kolorów: kolory procesowe CMYK.
  • Suma kolorów w CMYK nie może przekroczyć 240%.
  • W przypadku dostarczenia pracy w RGB lub użycia kolorów PANTONE zostanie przeprowadzona separacja według tablic przestrzeni barwnej CMYK. Kolory mogą ulec zmianie.
  • Rozdzielczość: lineart (kreska) 600 dpi, grayscale i CMYK 300 dpi.
  • Pliki produkcyjne bez znaków drukarskich.

Teksty

  • Teksty w kontrze lub na apli, o stopniu pisma poniżej 10 pkt., należy składać krojem jednoelementowym, nie mniejszym niż 8 pkt.
  • Składowe czarnych tekstów muszą wynosić: C=0%, M=0%, Y=0%, K=100%. W przeciwnym razie tekst będzie niespasowany.
  • Czarne teksty na tle tint, ilustracji półtonowych, apli, muszą być zawsze nadrukowywane (overprint).
  • Kolorowym tekstom należy zadać 2 składowe; np.: C=0%, M=100%, Y=100%, K=0%, C=80%, M=0%, Y=100%, K=0%. W przeciwnym razie tekst będzie niespasowany.

Linie

Grubość linii dla oryginałów kreskowych: jednokolorowych na białym tle – min. 0,25 pkt., w kontrze – min. 0,5 pkt, czterokolorowych – min. 0,8 pkt.

Wydruki

W przypadku reklam zawierających dużą ilość zdjęć (zdjęcia żywności, produktów spożywczych, okładek książek itp.), oprócz pliku wysłanego elektronicznie, wskazane jest dostarczenie proofu z paskiem kalibracyjnym. Wydruk całego projektu należy wykonać w skali 1:1. W przypadku nie dostarczenia pliku poglądowego (proofa) NIE UWZGLĘDNIAMY REKLAMACJI. Mieszkaniec dołoży wszelkich starań, aby w druku uzyskać kolor jak najbardziej zbliżony do próby kolorystycznej klienta, pod warunkiem, że będzie ona zgodna z proofem, który jest skalibrowany z maszyną drukującą.

MATERIAŁY DO PRZYGOTOWANIA PRZEZ REDAKCJĘ

1. Fotografie i inne materiały wielobarwne – format nie większy niż A4, kontrastowe, nie większe niż 125 x 125 mm.
2. LOGA firm i inne materiały kreskowe – format nie większy niż A4.
3. Nie przyjmujemy faksów jako podstawy do skanowania.
 
SPOSÓB DOSTARCZENIA MATERIAŁÓW REKLAMOWYCH DO  REDAKCJI: nośniki optyczne, e-mail.
 
OSTATECZNY TERMIN DOSTARCZENIA MATERIAŁÓW DO DRUKU
– zlecenie dla rezerwacji powierzchni reklamowej: 7 dni przed datą pierwszej edycji
– materiały gotowe – 3 dni przed drukiem (poniedziałek)
– materiały do obróbki – 7 dni przed drukiem (czwartek przed wydaniem)
 
MATERIAŁÓW NIEZASTRZEŻONYCH NIE ZWRACAMY
 
KONTAKT W SPRAWIE SZCZEGÓŁÓW TECHNICZNYCH: Redakcja ul. Grenadierów 10, 04-062 Warszawa, tel. 22 813-43-83; e-mail: reklama@mieszkaniec.pl
 
error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content