Jak minął rok w warszawskim Metrze?

Anna Bartoń, Dyrektor Biura Prasowego Metro Warszawskie Sp. z o.o. specjalnie dla gazety „Mieszkaniec”

To był udany rok dla Metra Warszawskiego. Był kolejnym pod znakiem dynamicznej rozbudowy podziemnej infrastruktury. Choć budowa ostatniego odcinka ruszyła pod koniec 2022 roku, były to jednak głównie prace przygotowujące place budowy. To właśnie w 2023 roku wykonawca trzech stacji: Lazurowa, Chrzanów i Karolin (wraz ze stacją techniczno-postojową Karolin) rozpoczął prace budowlane pełną parą. Obecnie widać już zabudowania STP Karolin, a na stacjach metra trwa zaawansowana budowa korpusów stacji.

W 2024 roku zostaną uruchomione maszyny TBM, które wydrążą trzykilometrowy, podwójny tunel łączący stacje.

Był to też czas ważnych inwestycji w już istniejącą infrastrukturę i tabor. Za ponad 10 mln zł zostały wybudowane nowe windy na stacji metra Pole Mokotowskie (oddane na początku stycznia 2024), które bardzo poprawiły dostępność stacji dla osób mających trudności
w poruszaniu się.

Wszyscy pasażerowie linii M1 na pewno odczuli też wyraźną poprawę wynikającą z wymiany taboru. Właśnie w 2023 roku została sfinalizowana dostawa 37 nowych pociągów Skoda Varsovia, ostatni dojechał do Warszawy 30 grudnia. Zastąpiły one rosyjskie pociągi serii 81.

Foto Metro Warszawskie Sp. z o.o.

gazeta Mieszkaniec, Warszawski Lokalny Portal Informacyjny Mieszkaniec, warszawskie informacje



 

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content