Nie zabłądzisz z NawiGo
Żyjemy w czasach, w których coraz bardziej cenimy sobie precyzyjny i szybki dostęp do informacji, a także narzędzia które to umożliwiają. Jednym z nich jest aplikacja NawiGo – innowacyjny system informacji, który ma wspierać mieszkańców i turystów w poruszaniu się i załatwianiu spraw urzędowych w Warszawie.
NawiGo to przewodnik po wybranych obiektach użyteczności publicznej, który powstał przede wszystkim dla osób z różnymi niepełnosprawnościami. O ile dla zdrowego człowieka znalezienie konkretnego stanowiska w urzędzie czy windy na stacji metra nie stanowi problemu, to dla osób z niepełnosprawnością wzroku może być nie lada wyzwaniem.
NawiGo w urzędach i metrze
- Tu znajdziemy informacje o obiektach i urzędach: godziny otwarcia, adresy.
- Opisy i wskazówki „krok po kroku”, które mają ułatwić realizację spraw w urzędach np. rejestrację pojazdu, zgłoszenie narodzin dziecka czy wyrobienie dowodu osobistego.
- Aplikacja podpowie gdzie znajduje się konkretne stanowisko, kasa, czy wyjście z obiektu.
- Na terenie 95 obiektów, w tym na 38 stacjach metra, znajdują się specjalne nadajniki. Dzięki nim aplikacja informuje o obiektach, włącznie z możliwością mikronawigacji wewnątrz budynków. NawiGo pokazuje trasy dostosowane dla osób z niepełnosprawnością. Dzięki aplikacji użytkownik dowie się gdzie jest wybrane zejście na peron czy wyjście ze stacji oraz która winda nie działa.
Aplikacja NawiGo
- Została zaprojektowana ze szczególnym uwzględnieniem potrzeb osób niewidomych, słabowidzących i z ograniczoną mobilnością.
- Pokazuje informacje o obiektach znajdujących się w pobliżu lokalizacji użytkownika – na podstawie GPS. Oferuje możliwość szybkiego przejścia do nawigacji do obiektu w Google Maps lub Apple Maps.
- Zawiera informacje o prawie 1600 obiektach użyteczności publicznej znajdujących się na terenie stolicy oraz 16 przylegających do miasta gmin. Gdy użytkownik NawiGo znajdzie się w pobliżu obiektu zarejestrowanego w aplikacji, ta powiadomi o tym użytkownika.
- Pokazuje trasę do wybranego punktu.
- Wybór ikonki „Obiekty” na ekranie głównym Aplikacji poprowadzi użytkownika do kompleksowej informacji o obiektach z kategorii: kultura, edukacja, zdrowie, sport, urzędy, pomoc społeczna oraz żłobki.
- Wybór ikonki „Sprawy” na ekranie głównym Aplikacji pomoże znaleźć obiekty, w których można załatwić sprawę administracyjną.
- Treści są dostępne w językach: polskim, angielskim, hiszpańskim, niemieckim, francuskim, rosyjskim i ukraińskim.
Testerzy NawiGo
Testowanie aplikacji ma poprawiać funkcjonalność NawiGo. Aplikacja będzie rozwijana m.in. na podstawie potrzeb użytkowników. Osoby zainteresowane przyłączeniem się do grupy testerów mogą to zrobić wypełniając formularz znajdujący się pod linkiem wskazanym na stronie wsparcie.um.warszawa.pl/-/nawigo-aplikacja Znajdują się tam również informacje o spotkaniach testerów.
TeO
Foto: UM
gazeta Mieszkaniec, Warszawski Lokalny Portal Informacyjny Mieszkaniec, warszawskie informacje