Z wizytą na budowie – na Bródnie praca wre (ZDJĘCIA)

Na stacji C21 Bródno trwają intensywne prace przy budowie ścian szczelinowych, a wokół przyszłej komory startowej budowane są ekrany akustyczne. O postępie robót warszawianki i warszawiacy mogą się dowiedzieć w nowo otwartym, stałym punkcie informacyjnym przy ul. Bazyliańskiej 7.

Korpus przyszłej stacji C21 Bródno, wraz z torami odstawczymi, będzie miał prawie 700 metrów długości. Dla zobrazowania tej odległości wystarczy spojrzeć na odległości dzielące początek i koniec placu budowy podziemnego przystanku. Z jednej strony roboty toczą się na styku z boiskiem Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana, a z drugiej sąsiadują z pawilonami położonymi u zbiegu ulicy Kondratowicza i Łabiszyńskiej. To właśnie tam też pracują obecnie dwie pogłębiarki służące drążeniu ścian szczelinowych przyszłego korpusu stacji. Praca odbywa się tu w trybie ciągłym. Po zgłębieniu otworu w ziemi, wypełniany jest on zawiesiną bentonitową, która zabezpiecza go przed osypaniem, a następnie w otworze umieszczana jest klatka zbrojeniowa. Proces wieńczy betonowanie.

Na całej długości placu budowy usuwane są też ostatnie kolizje z infrastrukturą podziemną. W sumie na całym wschodnim odcinku drugiej linii metra do przełożenia jest blisko 40 kilometrów przewodów i różnego rodzaju instalacji.

W pobliżu ul. Bazyliańskiej 7 trwają natomiast przygotowania do budowy torów odstawczych. W pobliżu widoczne są charakterystyczne zielone pale do których już wkrótce przymocowane zostaną panele dźwiękochłonne. Będzie ich w sumie ponad 300 metrów bieżących. Dzięki temu głębienie ścian szczelinowych będzie jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców.

Przy ul. Bazyliańskiej 7 powstał również stały punkt informacji o budowie II linii metra na Bródnie. To właśnie tu warszawianki i warszawiacy przez cały czas trwania kontraktu będą mogli otrzymać informacje na temat technologii prowadzenia robót, wytyczonych objazdów, a także zaawansowania prac. Punkt działa w dni robocze od godz. 9.00 do 19.00.

Północno-wschodni odcinek metra na Targówku składa się z ponad czterech kilometrów tuneli, trzech wentylatorni i trzech stacji: C19 „Zacisze”, C20 „Kondratowicza” oraz C21 „Bródno”. Za ostatnią z nich powstaje również hala odstawcza – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Wykonawcą tej inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A. Wykonawca na zrealizowanie projektu wartego 1 397 895 000 zł ma czas do września 2021 roku.

 

 

Źródło: UM

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content