Wiadukty na Agrykoli są częścią wybudowanej w latach 70. XX wieku Trasy Łazienkowskiej. Dziś korzysta z niej ponad 100 tysięcy pojazdów dziennie. Po blisko 50 latach intensywnej eksploatacji obiekty te, podobnie jak wszystkie tego typu konstrukcje Trasy Łazienkowskiej, wymagają gruntownej modernizacji i dostosowania do obecnie obowiązujących standardów. W minionych latach wymianę przeszły obiekty na węzłach z Wisłostradą i Wałem Miedzeszyńskim. Od kilku tygodni trwają prace przy odbudowie wiaduktu na Przyczółku Grochowskim.
Podobny los czeka wiadukty na Agrykoli. Mają one zostać rozebrane i wybudowane od nowa. Nośność obiektów jest utrzymywana dzięki zastosowaniu tymczasowych podpór. Dla bezpieczeństwa użytkowników obiektu musimy jednak wprowadzić dodatkowe środki ostrożności. Dlatego doraźnie wprowadzane jest ograniczenie prędkości do 40 km/h na obu wiaduktach (na odcinku ok. 400 metrów). Wydłuży to czas przejazdu wiaduktem o ok. pół minuty, za to zmniejszy ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji. Ograniczamy również dopuszczalny tonaż pojazdów, poruszających się lewymi, wewnętrznymi pasami obiektu do 5 ton.
Te utrudnienia potrwają tylko do czasu przebudowy obiektu. ZMID złożył już wniosek o zezwolenie na realizację tej inwestycji. Prace nad projektem przedłużały się m.in. ze względu na ponad dwuletnie oczekiwanie na decyzję środowiskową. Przetarg na przebudowę drogowcy chcą ogłosić w wakacje tego roku.
Prace obejmą nie tylko wymianę obiektów. Przy okazji zostaną one również dostosowane do obecnych standardów. Obiekty zostaną poszerzone tak, aby zmieścić również ruch pieszych i rowerów. Powstaną także pochylnie, umożliwiające łatwy dostęp do przystanków autobusowych Rozbrat.