Przetarg na Studium nowej linii tramwajowej na Modlińskiej
Ogłoszony został przetarg na studium techniczno-ekonomiczne nowej linii tramwajowej wzdłuż ul. Modlińskiej. To wstęp do przygotowań budowy nowej linii. Zwycięzca przetargu w ciągu ponad 10 miesięcy będzie musiał przygotować stosowną dokumentację.
Budowa nowej linii tramwajowej wymaga odpowiednich przygotowań. Zanim rozpoczną się pierwsze prace, konieczna jest dokładna analiza wpływu nowej inwestycji na otoczenie, opracowań projekty budowlane itd. Ważną częścią tych prac jest pozyskanie środków z Unii Europejskiej.
Nowa linia tramwajowa wzdłuż Modlińskiej – jak będzie wyglądać?
Planowana linia tramwajowa na Modlińskiej połączyć ma tę, która obecnie ciągnie się wzdłuż Jagiellońskiej, obok Dawnej Fabryki Samochodów Osobowych aż do Armii Krajowej, z trasą biegnącą z Młocin na Winnice. To jedna z bardziej skomplikowanych inwestycji, bo być może nie obejdzie się bez przebudowy niektórych estakad.
Którędy dokładnie prowadzić będzie nowa trasa, zostanie jeszcze ustalone. W jednym wariancie tory pobiegną wzdłuż Modlińskiej do al. Kuklińskiego, w drugim natomiast pociągną przez ul. Myśliborską, bliżej planowanych nowych osiedli na terenach dawnej fabryki domów. Niewykluczona jest także budowa dodatkowej trasy do przystanku kolejowego Warszawa Żerań oraz pętli dla tramwajów i autobusów wraz z parkingiem przesiadkowym przy ul. Familijnej. Istnieje też możliwość obejścia torami całego węzła od zachodu wzdłuż brzegu Wisły, co jest najtańszym rozwiązaniem.
Budowa nowej linii tramwajowej jest podstawowym warunkiem rozwoju tej części miasta, zwłaszcza dla Starych Świdrów. W opracowaniach dla terenów Polfy Tarchomin oraz Starych Świdrów, tramwaj uznano za najważniejszy środek transportu publicznego dla tych obszarów.
Budowa nowej linii tramwajowej wzdłuż Modlińskiej zostanie zapewne podzielona na etapy. To, które z nich zostaną zrealizowane i w jakiej kolejności, zależeć będzie od dostępnych funduszy. /jn/
Fot. UM