Otrzymałem pod choinkę „nietrafiony” prezent, który chciałbym zwrócić.
Czytelnicy pytają – adwokat Wojciech Lipka odpowiada
Otrzymałem pod choinkę „nietrafiony” prezent, który chciałbym zwrócić. Czy mogę, a jeśli tak, to w jaki sposób to zrobić?
Odpowiadając na to pytanie, należy ustalić, czy „Mikołaj” kupił go w sklepie stacjonarnym, czy przez Internet oraz ile dni minęło od zakupu. W przypadku zakupu przez Internet nabywca ma prawo w ciągu 14 dni zwrócić go sprzedawcy bez podania przyczyny.
W przypadku zakupu towaru w sklepie stacjonarnych kwestię ewentualnych zwrotów (towaru niewadliwego) określa regulamin sklepu. O ile regulamin sklepu takiej możliwości nie przewiduje, to sprzedawca nie ma opartego o inne regulacje, prawnego obowiązku przyjęcia niewadliwego zwrotu.
Jednakże w obu przypadkach kupujący powinien posiadać dowód zakupu (paragon, faktura) lub móc w inny sposób udowodnić fakt dokonania zakupu (potwierdzenie przelewu, wpisy w aplikacjach internetowych itp.).
Adwokat Wojciech Lipka specjalizuje się w sprawach rodzinnych, spadkowych, odszkodowawczych, dotyczących nieruchomości w roszczeniach z „umów frankowych”.