Przystanek Warszawa Grochów
Rozbudowa kolei aglomeracyjnej trwa i… niestety się przedłuża. Mieszkańcy będą musieli poczekać na otwarcie przystanku, który zdążył już zmienić nazwę z PKP Wiatraczna na PKP Warszawa Grochów. Realizacja inwestycji miała nastąpić w 2022 r. Obecnie wiadomo, że przystanek zostanie oddany do użytku pod koniec 2023 r., a prace dopiero mają się rozpocząć.
Przystanek PKP Warszawa Grochów zostanie zbudowany w pobliżu szpitala przy ul. Szaserów. Będzie to peron wyspowy o długości 200 metrów. Miejsce będzie wyposażone w ławki, wiatę, a przede wszystkim będzie dostosowany do potrzeb osób mających ograniczoną możliwość poruszania się. Na miejscu pojawi się system informacji pasażerskiej. Przy przystanku zostaną ustawione stojaki na rowery.
– Z myślą o osobach o ograniczonej możliwości poruszania się przewidziano pochylnię. (…) Dobrą orientację na stacji dla osób niewidzących lub słabowidzących zapewnią ścieżki naprowadzające. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie umożliwią bezpieczne poruszanie się po peronie także po zmroku. Dojście do przystanku zapewnią przejścia w poziomie szyn od strony ul. Wiatraczna i ul. Makowskiej. Rozpoczęcie prac przy budowie przystanku zaplanowano wiosną br. Przystanek ma zostać oddany do użytku na koniec 2023 roku – mówi „Mieszkańcowi” Martyn Janduła z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Przystanek PKP Warszawa Grochów ma zapewnić lepszą komunikację, łatwiejszy dojazd m.in. do szpitala. Podróż do Warszawy Zachodniej czy Centralnej ma być znacznie szybsza. Na lepsze połączenie czekają mieszkańcy okolicznych osiedli.
PKP Grochów będzie przystankiem na trasie modernizowanej linii kolejowej nr 7 z Warszawy Wschodniej do stacji Warszawa Wawer (etap prac modernizowanej trasy pomiędzy Warszawą a Otwockiem).
– Zmiana terminu oddania przystanku do użytku wynika z konieczności oczekiwania na wydanie zgód administracyjnych na budowę i dostosowaniu harmonogramu prac do terminów ich wydania (najpierw prace objęły tory na linii kolejowej 506 między Warszawą Antoninów a Warszawą Gocławek dedykowane w przyszłości dla ruchu dalekobieżnego, a w kolejnej fazie przeniosły się na linię kolejową nr 7 Warszawa Wschodnia – Otwock) – dodaje Martyn Janduła.
Mamy nadzieję, że budowa przystanku Przystanek PKP Warszawa Grochów nie będzie miała kolejnego opóźnienia, a mieszkańcy z końcem roku będą mogli korzystać z ruchu pociągów w tym miejscu.
Inwestycja „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap II” odcinek Warszawa Wschodnia Osobowa – Warszawa Wawer, opiewa na ok. 422 mln zł i jest współfinansowana przy wsparciu funduszy unijnych ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
/om/
Foto: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.