Autobusy po otwarciu nowych stacji metra. Ostatnie dni na składanie uwag
Zakończyły się spotkania konsultacyjne z mieszkańcami Pragi-Północ i Targówka. Do 23 czerwca można jednak zgłaszać mailowo uwagi do propozycji zmian przygotowanych przez Zarząd Transportu Miejskiego. Jakimi trasami będą jeździły autobusy po otwarciu trzech nowych stacji metra? Z jaką częstotliwością? Czekamy na wasze opinie.
W tym roku pociągi metra pojadą nowym odcinkiem II linii od Dworca Wileńskiego do stacji Trocka. Dzięki temu możliwy będzie szybki i sprawny dojazd do centrum Pragi, do Śródmieścia i na Wolę z Targówka Mieszkaniowego, ale także – z przesiadką do metra przy ulicy Trockiej – z Bródna, z osiedli we wschodniej części Białołęki, a także z Marek, Ząbek i Radzymina. Głównym założeniem projektu zmian w układzie linii komunikacyjnych jest zatem zapewnienie dogodnego dojazdu do stacji Trocka z tych miejsc, przy utrzymaniu wielu bezpośrednich połączeń z centrum Pragi i Śródmieściem.
Zakończyły się już spotkania konsultacyjne, ale w dalszym ciągu uwagi można zgłaszać drogą elektroniczną na adres konsultacje@ztm.waw.pl. Opinie zbierane są do 23 czerwca.
Szczegółowe propozycje zmian w układzie komunikacyjnym:
Linia 120:
Według projektu autobusy linii 120 dojadą do stacji metra Trocka, zapewniając połączenie z II linią metra mieszkańcom wielu osiedli wschodniej Białołęki. Z ulicy Trockiej pojadą dalej – trasą zmienioną – ale tak jak dotychczas, do ulicy Targowej i Dworca Wschodniego.
Proponowany przebieg trasy:
OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodziskie – L. Berensona – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Radzymińska – Ząbkowska – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).
Kursy skrócone:
Proponowany przebieg trasy dodatkowych kursów skróconych:
GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.
Autobusy na obydwu trasach będą kursowały co 20 minut, czyli na wspólnym odcinku trasy będą podjeżdżały na przystanek co 10 minut.
Linie 156 i 256:
Osiedle Wilno z ul. Radzymińską, Targówkiem Mieszkaniowym i os. Bródno połączy linia 156. Według projektu zostanie ona połączona z linią 256 – autobusy linii 156 zamiast do Dworca Wschodniego będą kursować do osiedla Wilno. Dzięki tej zmianie mieszkańcy osiedla Wilno nie tylko zachowają bezpośrednie połączenie z Targówkiem Mieszkaniowym i Bródnem, ale także zyskają nowe połączenie z węzłem przesiadkowym Żerań FSO i Bielanami.
Proponowany przebieg trasy:
METRO MŁOCINY – J. Kasprowicza – S. Żeromskiego – J. Słowackiego – al. Armii Krajowej – most gen. S. Grota-Roweckiego – Toruńska – P. Wysockiego – Bartnicza – Wyszogrodzka – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Radzymińska – gen. T. Rozwadowskiego – Swojska – Wierna – PKP ZACISZE WILNO.
Częstotliwość kursowania linii 156 nie zmieni się.
Linia 160:
Według projektu na swoją stałą trasę na Targówku Mieszkaniowym, po otwarciu ulicy Pratulińskiej, wrócą autobusy linii 160. Nadal będą zapewniały bezpośrednie połączenie Targówka Mieszkaniowego ze Starym Miastem, pl. Bankowym i Dworcem Centralnym, przy czym częstotliwość kursowania tej linii zostanie dostosowana do przewidywanego po wydłużeniu linii metra mniejszego zainteresowania pasażerów.
Proponowany przebieg trasy:
DW. CENTRALNY – Emilii Plater –Świętokrzyska – al. Jana Pawła II – al. Solidarności – most Śląsko–Dąbrowski – al. Solidarności – Radzymińska – Gorzykowska – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Handlowa – Pratulińska – Trocka – METRO TROCKA.
Linia 162:
Według projektu autobusy linii 162 nie będą jeździły na części trasy, która pokrywa się z metrem i będą dojeżdżały do pętli Pl. Hallera, poprawiając połączenie Pl. Hallera – Dw. Wileński.
Proponowany przebieg trasy:
EC SIEKIERKI – Augustówka – R. Statkowskiego – Gołkowska – Powsińska – Czerniakowska – Szwoleżerów – Myśliwiecka – Rozbrat – L. Kruczkowskiego – Tamka – most Świętokrzyski (powrót: most Świętokrzyski – Zajęcza – Topiel – L. Kruczkowskiego) – Wybrzeże Szczecińskie – S. Okrzei (powrót ks. I. Kłopotowskiego) – Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa – PL. HALLERA (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska – Wileńska – Targowa).
Planowane są dodatkowe kursy skrócone linii 162 na trasie CHEŁMSKA – PL. HALLERA.
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linie 169 i 369:
Zgodnie z projektem wzrośnie rola linii 169. Na zmienionej trasie nadal będzie łączyła Bródno z centrum Pragi i Dworcem Wschodnim, ale także zapewni dojazd do stacji metra Trocka. Szczególnie dla mieszkańców wschodniej części Bródna linia 169 na nowej trasie z przesiadką do metra przy ulicy Trockiej zapewni sprawny dojazd do centrum. Linia 169 na nowej trasie poprawi też połączenie pomiędzy Bródnem a Targówkiem Mieszkaniowym, a autobusy tej linii wyjadą z Targówka na ulicę Radzymińską w kierunku Dworca Wileńskiego.
Proponowany przebieg trasy:
BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Krasnobrodzka – (powrót: Chodecka) – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – M. Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA).
Projekt zakłada wzmocnienie linii 169 na części trasy nową linią 369. Autobusy tej linii będą kursowały co 10 minut w godzinach szczytu jednokierunkowo na trasie:
Szczyt poranny: BRÓDNO-PODGRODZIE – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – Pratulińska – METRO TROCKA,
Szczyt popołudniowy: METRO TROCKA – Trocka – Borzymowska – św. Wincentego – Matki Teresy z Kalkuty – Chodecka – BRÓDNO-PODGRODZIE.
Na wspólnym dla linii 169 i 369 odcinku trasy autobusy będą podjeżdżały na przystanki co 5 minut.
Linia 212:
Zgodnie z projektem dojazd do stacji metra Trocka z ulic: Gilarskiej, Samarytanka i Z. Jórskiego zapewnią autobusy linii 212 na nowej dłuższej trasie.
Proponowany przebieg trasy:
CH TARGÓWEK – Głębocka – św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Z. Jórskiego – Radzymińska – Trocka – Pratulińska – Handlowa – Myszkowska – Barkocińska – M. Ossowskiego – Kołowa – św. Wincentego – 11 Listopada – Namysłowska (powrót: Namysłowska – S. Starzyńskiego) – K. Szymanowskiego – PL. HALLERA.
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linia 170:
Nowa trasa linii 170 została tak zaprojektowana, aby przy utrzymaniu dotychczasowego bezpośredniego połączenia z ulicą Targową, Dworcem Wileńskim i pl. gen. J. Hallera zapewnić mieszkańcom osiedla Wilno nowe bezpośrednie połączenie do Dworca. Wschodniego, do pociągów dalekobieżnych, jak i do pociągów aglomeracyjnych, którymi można pojechać do dalszych dzielnic Warszawy oraz miejscowości aglomeracji.
Proponowany przebieg trasy:
ELSNERÓW – P. Bardowskiego – Swojska – Wierna – Swojska – Księcia Ziemowita – Naczelnikowska – Rybieńska – Zabraniecka – Kijowska – Targowa – Ratuszowa – B. Sawinkowa (powrót: B. Sawinkowa – Inżynierska – Wileńska) – pl. Hallera – Jagiellońska – RONDO STARZYŃSKIEGO.
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linia 227:
Zgodnie z projektem linia 227 zostanie zastąpiona przez metro oraz linie 169 i 369.
Linia 262:
Proponowany przebieg trasy:
METRO TROCKA – Trocka – Pratulińska – Władysława Łokietka – Krośniewicka – Kościeliska – Tarnogórska – Tużycka – Potulicka – Łodygowa – LEWINÓW
Autobusy kursowałyby z częstotliwością 12 minut w godzinach szczytu i 15 minut w pozostałych porach dnia.
Linia 345:
Zgodnie z projektem do najbliższej stacji metra zostałyby też skierowane jadące z Ząbek autobusy linii 345:
Proponowany przebieg trasy:
ZĄBKI /MACZKA/ – Gajowa – Kosynierów – gen. S. Maczka – Powstańców – J. Piłsudskiego – Warszawska – Warszawa: Łodygowa – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linia 517:
Zgodnie z projektem zmieni się trasa autobusów linii 517. Podziemna kolej przejmie obsługę połączenia pomiędzy Targówkiem Mieszkaniowym a Śródmieściem. Dlatego autobusy będą jeździły na trasie:
URSUS-NIEDŻWIADEK – Orląt Lwowskich – M. Keniga – Warszawska – Władysława Jagiełły – Lalki – Cierlicka – T. Kościuszki – M. Spisaka – Kompanii AK „Kordian” – K. Pużaka – W. Sławka – Dzieci Warszawy – Ryżowa – Kleszczowa – Łopuszańska – Al. Jerozolimskie – ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały” – Kopińska – Grójecka – pl. A. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM (powrót: Marszałkowska – Al. Jerozolimskie).
Częstotliwość kursowania linii nie zmieni się.
Linia 527:
Zgodnie z projektem autobusy linii 527 zostaną skierowane do najbliższej stacji metra przy ulicy Trockiej. Będzie to główna linia zapewniająca mieszkańcom osiedla Derby dojazd do podziemnej kolei. W szczycie autobusy będą jeździły częściej niż obecnie: w szczycie aż co pięć minut; poza szczytem co 10, trasą:
GRODZISK – L. Berensona – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści – Głębocka – św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.
Linia E-7:
Zgodnie z projektem linia 120 w godzinach szczytu zostanie wzmocniona przez autobusy linii E-7, które szybko dowiozą mieszkańców osiedli przy ulicach: L. Berensona, Oknickiej, Lewandów i Głębockiej do metra:
Proponowany przebieg trasy:
GRODZISK – L. Berensona – Oknicka – Lewandów – Głębocka –Toruńska – al. marsz J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA.
Z uwagi na zmniejszenie roli linii przewidujemy zmianę częstotliwości jej kursowania.
Linie 140, 340 i 738:
Według projektu przy stacji metra Trocka będą kończyły trasy autobusy linii 140, 340, 738 jadące od strony Marek.
Proponowany przebieg trasy:
RADZYMIN / CZARNA STRUGA / PUSTELNIK – al. marsz. J. Piłsudskiego – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA
Autobusy będą kursować częściej. Na wspólnym odcinku trasy pomiędzy Pustelnikiem a stacją metra pojawią się na przystankach co 5 minut w godzinach szczytu, 10 minut poza szczytem oraz co 15 minut w święto.
Źródło: ZTM
Foto: warszawa.wikia.com