Budowa mostu pieszo-rowerowego na dobre rozpoczęta
Ciepła, wiosenna aura sprzyja pracom przy budowie mostu pieszo-rowerowego przez Wisłę, a te już na dobre się rozpoczęły. Warto dodać, że z nową przeprawą wiążą się duże zmiany na Pradze Północ. Rada m.st. Warszawy przyznała już pieniądze na przebudowę ulicy Stefana Okrzei, z którą połączy się nowa przeprawa.
Przygotowania do budowy mostu pieszo-rowerowego rozpoczęły się już na początku tego roku. Ich zakres objął przede wszystkim wycięcie zarośli i licznych drzew, rosnących na prawym brzegu Wisły (w zamian za to wykonawca będzie musiał dokonać nowych nasadzeń, o czym pisaliśmy już wcześniej; czytaj Ruszyła budowa mostu pieszo-rowerowego). Teraz nadszedł czas na właściwe prace budowlane.
Budowa przeprawy pieszo-rowerowej przez Wisłę – na początek fundamenty
Właściwe roboty przy budowie kładki pieszo-rowerowej w Warszawie rozpoczęły się po praskiej stronie stolicy. Pierwszym etapem jest stworzenie fundamentów pod siedem żelbetowych podporów, na których stanie most. W chwili publikacji tego artykułu, wbito już 43 pale pod pierwszą z nich. Wkrótce rozpocząć się też mają pierwsze prace przy stawianiu przyczółku mostu na bulwarach po lewej stronie Wisły.
Przypomnijmy, że most pieszo-rowerowy w Warszawie połączy warszawskie Bulwary Wiślane na wysokości Karowej z praskim brzegiem na wysokości Okrzei. Budowa przeprawy jest elementem programu Nowe Centrum Warszawy, w ramach którego przebudowana została już al. Jana Pawła II oraz trwają prace na rondzie Dmowskiego i tzw. Placu Pięciu Rogów. Na tym się jednak nie kończą planowane zmiany.
Dużo zmienić ma się w otoczeniu i na samej ulicy Stefana Okrzei, która będzie przedłużeniem mostu. W założeniu cała ta okolica stać się ma bardziej przyjazna i zielona. Na ostatniej sesji warszawscy radni już przyznali na ten cel 18 mln zł. Przebudowę ulicy Okrzei będzie realizował Zarząd Dróg Miejskich we współpracy m.in. z Biurem Architektury i Planowania Przestrzennego.
Szczegółowy projekt wymaga dopiero opracowania, jednak wstępne założenia są już znane. Opracowano bowiem plan zagospodarowania przestrzennego, określający funkcje i wygląd poszczególnych ulic w tej okolicy. Na Stefana Okrzei będzie więcej zieleni, powstanie infrastruktura rowerowa, nowe, szersze i eleganckie chodniki oraz mała architektura. Realizacja inwestycji jest zaplanowana na lata 2022-2024, podobnie jak budowa nowego mostu.
Więcej informacji o budowanej przeprawy pieszo-rowerowej przez Wisłę znaleźć można na naszej stronie. /jn/
Źródło: Urząd m.st. Warszawy Foto: Urząd m.st. Warszawy, autor E. Lach