Certyfikat Wiarygodnego Wydawcy
Certyfikat Wiarygodnego Wydawcy prasy lokalnej czyli powody, które satysfakcjonują reklamodawców.
- Stosunek powierzchni reklamowej do powierzchni całkowitej gazety nie przekracza 45 proc. jej powierzchni. W ten sposób wydawca dba o to, aby gazeta była czytana, popularna i akceptowana. Jakość gazety jest gwarancją, że reklamy i ogłoszenia są czytane.
- Dystrybucja. Wydawcy dbają o sieć dystrybucji gazety. Wiele punktów jej wykładania jest oznaczonych, część nakładu pobierana jest przez czytelników ze specjalnych podajników. Wydawcy świadomie nie dostarczają egzemplarzy gazet na wycieraczki czy klamki drzwi czytelników. W ten sposób dbają o bezpieczeństwo ich mieszkań.
- Daty publikacji odpowiadają datom dystrybucji.
- Na stronie internetowej www umieszczane są teksty gazety. Wydawca stwarza w ten sposób czytelnikom, dla których zabrakło papierowego egzemplarza gazety, możliwość przeczytania tego, co najważniejsze, a reklamodawcy daje sposobność zamieszczenia dodatkowej reklamy.
- Cena ogłoszeń prasy lokalnej jest atrakcyjna, a wydawca nie stosuje dumpingu.
- Stabilność na rynku prasowym.
Tytuły prasowe posiadające Certyfikat Wiarygodnego Wydawcy utworzyły Klub Gazet Markowych. Zadaniem Klubu jest czuwanie nad przestrzeganiem standardów określonych w Certyfikacie Wiarygodnego Wydawcy oraz promowanie tych standardów.
Założycielami Klubu Gazet Markowych są: „Mieszkaniec”, „Południe”, „Nowa Gazeta Praska”.