Co i w jakim czasie załatwimy w Urzędzie Dzielnicy Praga-Północ? Jakie zmiany w najbliższym czasie?

Wielu mieszkańców nie nadąża ze zmianami, które co jakiś czas są wprowadzane w każdej sferze naszego życia. Urzędy działają, jednak w zmienionej formie, w porównaniu do czasu przed epidemią.

Zapytaliśmy Urząd Dzielnicy Praga-Północ, jak obecnie wygląda załatwianie podstawowych spraw w dzielnicowym ratuszu i jakie zmiany czekają mieszkańców w najbliższym czasie. Na nasze pytania odpowiada rzecznik, Karolina Jakobsche.

Dowody osobiste, rejestracja pojazdów:

Po wcześniejszym umówieniu telefonicznym mieszkańcy mogą umówić się na złożenie wniosku o wyrobienie, wymianę lub odbiór dowodu osobistego oraz prawa jazdy. 

Jaki jest czas oczekiwania w porównaniu z czasem przed epidemią?

Czas oczekiwania do rejestracji pojazdów wynosi ok. tygodnia, natomiast sprawy związane z wydawaniem dowodów osobistych realizowane są na bieżąco. Sprawa podobnie wygląda w przypadku oczekiwania na dokumenty – realizacja zajmuje mniej więcej tyle samo czasu, co przed pandemią.

Czy Urząd Dzielnicy normalnie pracuje, czy wpuszczane są pojedyncze osoby – jak to wygląda?

Aktualna organizacja pracy urzędu jest związana z pewnymi ograniczeniami w zakresie realizacji usług dla mieszkańców, co spowodowane jest troską o bezpieczeństwo zarówno mieszkańców, jak i pracowników. Bezpośrednia obsługa mieszkańców polega na przyjmowaniu pism i wniosków (za potwierdzeniem wpływu). Pisma można składać w punkcie podawczym znajdującym się przy wejściu do urzędu.

Do urzędu mieszkańcy wchodzą pojedynczo, a następnie osoby umówione na wizytę w urzędzie kierowane są do stanowisk obsługi, gdzie jednocześnie pracują cztery stanowiska. Osoby nieumówione mogą złożyć wniosek lub pismo w punkcie podawczym, bez ograniczeń w godzinach pracy urzędu, tj. od poniedziałku do piątku w godz. 8.00 – 16.00.

W celu umówienia wizyty w urzędzie na oficjalnej stronie internetowej Urzędu Dzielnicy Praga-Północ zamieszczone są numery telefonów do poszczególnych wydziałów merytorycznych urzędu.

Co zmienia się w najbliższym czasie?

Od poniedziałku 18 maja, w Urzędzie Dzielnicy Praga-Północ będzie pracować 6 stanowisk obsługi, tj. zwiększenie o dwa stanowiska do załatwiania wszystkich spraw realizowanych przez Wydział Obsługi Mieszkańców. Po wcześniejszym telefonicznym (tel. 22 44 38 150) umówieniu wizyty  będzie można np. osobiście złożyć pismo lub wniosek. Dodatkowo czynne będą trzy stanowiska do obsługi spraw, które są już prowadzone przez Urząd, a osoby, które przed wizytą nie dokonały płatności, będą ją mogły od poniedziałku zrealizować w kasie urzędu.

 

 

Foto: wikipedia, Adrian Grycuk

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content