Czy sprzedawca ma obowiązek udzielić informacji w związku ze złożoną reklamacją?

adwokat Wojciech Lipka

Czytelnicy pytają – adwokat Wojciech Lipka odpowiada


Czy sprzedawca ma obowiązek udzielić informacji w związku ze złożoną reklamacją?

W odpowiedzi na pytanie należy przywołać regulację zawartą w art. 7a u.p.k., zgodnie z którą przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania oczywiście, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. Odpowiedź na reklamację powinna być doręczona konsumentowi w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku. Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni równoznaczne jest z jej uznaniem.


Adwokat Wojciech Lipka specjalizuje się w sprawach rodzinnych, spadkowych, odszkodowawczych, dotyczących nieruchomości w roszczeniach z „umów frankowych”.


Lokalny Portal Informacyjny w Warszawie 
gazeta Mieszkaniec
prawnik radzi



 

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content