Czy sprzedawca ma obowiązek udzielić informacji w związku ze złożoną reklamacją?
Czytelnicy pytają – adwokat Wojciech Lipka odpowiada
Czy sprzedawca ma obowiązek udzielić informacji w związku ze złożoną reklamacją?
W odpowiedzi na pytanie należy przywołać regulację zawartą w art. 7a u.p.k., zgodnie z którą przedsiębiorca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania oczywiście, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej. Odpowiedź na reklamację powinna być doręczona konsumentowi w formie pisemnej lub na innym trwałym nośniku. Brak odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni równoznaczne jest z jej uznaniem.
Adwokat Wojciech Lipka specjalizuje się w sprawach rodzinnych, spadkowych, odszkodowawczych, dotyczących nieruchomości w roszczeniach z „umów frankowych”.
Lokalny Portal Informacyjny w Warszawie
gazeta Mieszkaniec
prawnik radzi