Dzień dziecka świętujemy w Warszawie cały tydzień!
W ramach działań rozwoju publiczności – Audience Development* – realizowanych przez Warszawę, powstała wspólna inicjatywa stołecznych publicznych instytucji kultury – Tydzień Dziecka. Ma ona na celu stworzenie komplementarnej oferty kulturalnej dla młodych warszawiaków.
Tydzień Dziecka rozpocznie się już w sobotę, 28 maja w PROM-ie Kultury na Saskiej Kępie, gdzie odbędą się koncerty Smyków na Kępie i Orkiestry Warsaw Camerata, a następnego dnia Dzień Dzieciaka z Fasolkami. W kolejnych dniach Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza i Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera zaprezentują swoje spektakle dla dzieci i młodzieży: Jak zostałam wiedźmą w reżyserii Agnieszki Glińskiej i Iwona, księżniczka z Burbona w reżyserii Leny Frankiewicz.
1 czerwca w Nowym Teatrze odbędzie się premiera spektaklu Piotruś Pan w reżyserii Łukasza Kosa, Muzeum Sztuki Nowoczesnej zaprosi na warsztaty Zostań kolekcjonerem sztuki!, Teatr Syrena na spektakl Kot w butach w reżyserii Jacka Bończyka, a Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki na warsztaty towarzyszące wystawie Podróżnicy.
W kolejnych dniach Orkiestra Sinfonia Varsovia zorganizuje dla młodych widzów koncert Aidy oraz warsztaty muzyczne, plastyczne i konkurs wokalny dla przedszkolaków.
4 czerwca Nowy Teatr poprowadzi warsztaty dla dzieci ze Spotlight Kids, Muzeum Warszawy otworzy Małą Akademię Praską, zaś Centrum Edukacji Przyrodniczo-Leśnej przygotuje wielki piknik rodzinny, a Muzeum Sztuki Nowoczesnej zaprosi na rodzinną wycieczkę do Szumina.
W ostatni dzień Tygodnia Dziecka, 5 czerwca – w Muzeum POLIN odbędą się warsztaty Król Maciuś w Krainie Czarów oraz koncert, w TR Warszawa rodzinne zajęcia teatralne Mama, Tata i ja na warsztaty inspirowane najnowszym spektaklem TR Robert Robur, a w CSW Zamek Ujazdowski cały dzień wokół wystawy Rzeczy robią rzeczy, czyli tematu animacji i ożywiania świata wokół za sprawą wyobraźni.
*Audience Development
To względnie nowa dziedzina, rozumiana jako aktywność w celu zaspokojenia potrzeb istniejących i potencjalnych odbiorców. Program rozwoju widowni ma pomóc instytucjom kultury w rozwijaniu relacji z publicznością. Obejmuje szereg działań – od edukacyjnych i animacyjnych, przez programowanie działalności artystycznej, aż do promocji i marketingu.