III linia metra na Pradze
Prace związane z przygotowaniami do budowy III linii metra są kontynuowane. Rozbudowa sieci metra w Warszawie umożliwi sprawną obsługę komunikacyjną osiedli, położonych na trasie: Kamionek, Grochów Centrum, Grochów Kinowa, Grochów-Południe, Gocław.
Przed nami kolejne ważne kroki w procesie poprzedzającym budowę.
Trwają zaawansowane prace związane ze sporządzeniem dokumentacji przetargowej dotyczącej szerokiego zakresu prac przygotowawczych, które przybliżą termin rozpoczęcia budowy. Wyłoniony w przetargu Wykonawca opracuje dokumentację przedprojektową, na którą składają się m.in. analizy oddziaływania na obiekty położone wzdłuż trasy metra, dokumentacja geologiczna oraz projekt koncepcyjny.
Opracowano dokumentację pozwalającą na złożenie wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji.
Budowa 6 stacji metra na terenie dzielnicy Praga-Południe zapewni nie tylko szybki i komfortowy przejazd pomiędzy tymi przystankami, ale również możliwość wygodnej przesiadki do innych środków transportu publicznego. Zapewni impuls rozwojowy dla terenów położonych na Pradze-Południe, a także dogodne skomunikowanie dla błoń Stadionu Narodowego. Przyjęty miejscowy plan zagospodarowania zakłada powstanie w tym miejscu ponad 200 tys. metrów kwadratowych biur i usług w nowoczesnych budynkach.
Gdzie powstaną stacje metra
Linia M3 zostanie poprowadzona z funkcjonującej już od kilku lat stacji Stadion Narodowy, która stanie się węzłem komunikacyjnym i skrzyżowaniem M2 i M3. Przesiadka pomiędzy liniami zajmie zaledwie 1,5 minuty. Takie rozwiązanie zapewni atrakcyjną częstotliwość kursowania pociągów na obu liniach. Z tej stacji pojedziemy w kierunku Dworca Wschodniego, gdzie powstanie pierwsza stacja linii M3. Zlokalizowana zostanie wzdłuż ulicy Kijowskiej, na wprost budynku Dworca PKP Warszawa Wschodnia. Stąd ruszymy na stację Mińska – wzdłuż ulicy Podskarbińskiej, na północ od skrzyżowania z ciągiem Stanisławowska-Dwernickiego. Następnie dojedziemy do Ronda Wiatraczna, gdzie przystanek metra znajdzie się po północnej stronie ronda, wzdłuż ul. Grochowskiej. Kolejna stacja, Ostrobramska, zlokalizowana zostanie wzdłuż ul. Zamienieckiej, przy skrzyżowaniu z Ostrobramską. Stamtąd ruszymy na stację Jana Nowaka-Jeziorańskiego, która powstanie wzdłuż Fieldorfa, pod skrzyżowaniem Nowaka-Jeziorańskiego/Fieldorfa. I etap budowy linii M3 zakończy się stacją Gocław, wzdłuż ul. Fieldorfa, na skrzyżowaniu z ul. Bora-Komorowskiego. Dla sprawnej obsługi trzeciej linii metra, powstanie również Stacja Techniczno-Postojowa Kozia Górka.
Rozwój dzielnicy i sprawny transport
Dzielnica Praga-Południe to druga pod względem liczby mieszkańców dzielnica Warszawy, z bardzo intensywną zabudową mieszkaniową. Jej obsługa transportowa poddana została wnikliwej analizie. Budowa linii M3 na Pragę-Południe umożliwi sprawną obsługę komunikacyjną. Mieszkańcy tej dzielnicy dojadą do śródmieścia Warszawy w około 20 minut. /AS/