Jak będzie wyglądał węzeł przesiadkowy Winnica?

Fot. wizualizacja ze strony ZTM

We wrześniu tego roku zakończono prace wydłużające torowisko do pętli Winnica na Białołęce. Obecnie Zarząd Transportu Miejskiego chce przedstawić mieszkańcom propozycję zagospodarowania nowego węzła przesiadkowego.

Mieszkańcy osiedla Winnica odetchnęli z ulgą, kiedy po kilku miesiącach opóźnienia, oddano do użytku około kilometrowy odcinek torów tramwajowych. Dzięki kursującym tu dwóm liniom 2 i 17, zamieszkujący tę część Białołęki mają umożliwiony szybki, bezpośredni dojazd nie tylko do stacji metra Młociny, ale także do ścisłego centrum Warszawy, a nawet Mokotowa.

Do osiedla Winnica kursują także autobusy. Dojeżdża tam linia 509 łącząca Białołękę z centrum Pragi i Gocławiem oraz linia nocna N03, zapewniająca przejazd podróżnym na Pragę Północ, Pragę Południe aż do Ursynowa. Wraz z pracami, na odcinku od ulicy Strumykowej do pobliża ulicy Leśnej Polanki, wybudowane zostały także jezdnie ulicy Światowida, chodniki i drogi rowerowe, a tuż obok nich pojawiła się nowa zieleń – krzewy ozdobne, trawniki i drzewa.

To jednak nie koniec zmian w tej części dzielnicy. Przygotowana jest już koncepcja węzła przesiadkowego Winnica, który planowany jest docelowo przy skrzyżowaniu przedłużenia ulicy Światowida z ulicą Modlińską. Ma on połączyć linię tramwajową Winnica – Młociny, komunikację autobusową i parking „Parkuj i Jedź”.

Zarząd Transportu Miejskiego zlecił wykonanie koncepcji firmie „IDOM Poland”, która zaprezentuje ją mieszkańcom Białołęki w dwóch terminach: we wtorek, 16 listopada o godz. 17:00 oraz w piątek, 19 listopada o godz. 18:00. Spotkania informacyjne, w związku z coraz większą liczbą dziennych zachorowań na koronawirusa, odbędą się w trybie on-line. Wszyscy mieszkańcu zainteresowani zmianami będą mieli okazje je zobaczyć wchodząc na kanał wykonawcy w serwisie YouTube: www.idompoland.com/winnica-spotkanie. Wszelkie uwagi do zaprezentowanej koncepcji będzie można zgłaszać do 19 listopada na adres mailowy: konsultacje@idom.com.  

Według wstępnych założeń, poza zintegrowanymi platformami przystankowymi ułatwiającymi przesiadanie, mają pojawić się tu także: miejsca postojowe dla autobusów, parking na kilkaset miejsc postojowych dla samochodów osobowych, tory odstawcze dla tramwajów, stanowiska do ładowania autobusów elektrycznych, stojaki rowerowe oraz wyznaczone strefy postojowe „Kiss and Ride”. mk



 

Bieżący numer

Bieżący numer w .pdf

Nr 23(792) ROK XXX
Następne wydanie 16.12.2021

Najnowsze wiadomości