Jakie będą nowe pociągi metra? Poznajcie Skodę Varsovię

Zarząd Transportu Miejskiego przedstawił nowe pociągi metra, które są właśnie na linii produkcyjnej. Skoda “Varsovia” ma być bardziej komfortowa i i estetyczna, co widać na wizualizacjach.

Wnętrze pociągu zaprojektowano tak, aby ułatwić podróżowanie różnym grupom pasażerów. Jest strefa przeznaczona do dłuższych podróży. Znajdują się w niej 2 rzędy sześcioosobowych siedzeń i liczne ekrany informacyjne. Kolejna strefa została zaprojektowana z myślą o szybkiej wymianie pasażerów. To przestrzeń znajdująca się najbliżej drzwi wagonów. Jest tutaj dużo miejsc stojących, pionowy uchwyt pośrodku oraz wiele uchwytów bocznych.

Następny obszar – ze specjalnymi pionowymi panelami na których można się oprzeć całym ciałem oraz pasami bezpieczeństwa – przewidziano dla osób z niepełnosprawnościami, wymagających dodatkowego zabezpieczenia w trakcie podróży. W pociągu jest też wielofunkcyjna przestrzeń dla wózków dziecięcych, rowerów oraz osób podróżujących z dużym bagażem.

We wszystkich wagonach znalazło się 230 miejsc siedzących – po 33 miejsca w wagonach czołowych oraz po 41 miejsc w wagonach pośrednich. Każdy wagon wyposażono również w kilka miejsc stojących ze spocznikami, co zapewni dodatkowy komfort i bezpieczeństwo.

Ułatwieniem będą także wysuwane rampy, znajdujące się w drzwiach przy kabinach maszynisty. Dzięki nim, osoby poruszające się na wózkach inwalidzkich będą mogły wjechać do pociągu bez obawy o zablokowanie koła w przestrzeni pomiędzy krawędzią peronu a pociągiem.

W pociągach Skody będzie można swobodnie przechodzić pomiędzy wagonami. To ułatwienie nie tylko dla osób poszukujących wolnego miejsca siedzącego, ale także możliwość rozłożenia tłoku pasażerskiego w godzinach szczytu. W jednym pociągu pomieści się nawet 1500 pasażerów.

O informacje dotyczące trasy zadba 46 wyświetlaczy. Wskażą one do którego przystanku zbliża się pociąg i w jakim kierunku jedzie, przekażą też najważniejsze komunikaty i treści informacyjne.

Pasażer będzie mógł czuć się w nim bezpiecznie. Zapewnią to szklane szyby oddzielające miejsca siedzące od stojących, kontrastujące z otoczeniem uchwyty na odpowiedniej wysokości oraz sygnalizacja świetlna i dźwiękowa podczas zamykania drzwi. Pociąg będzie dobrze doświetlony, wyposażony w 2 gaśnice w każdym wagonie, a także awaryjne otwieranie każdych drzwi. Wnętrze pociągu będzie stale nadzorowane za pomocą kamer, a pasażerowie będą mogli powiadomić maszynistę za pomocą komunikatorów znajdujących się w każdym wagonie.

ZTM



 

Bieżący numer

Bieżący numer w .pdf

Nr 17(809) ROK XXXI
Następne wydanie 29.09.2022

Najnowsze wiadomości

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content