Kondratowicza „aleją tysiąca drzew”

Kończą się prace związane z budową II linii metra na Targówku na stacjach C21 BródnoC20 Kondratowicza. Teraz trwają przymiarki do odtworzenia infrastruktury i zieleni na powierzchni. Ulica Kondratowicza zmieni się nie do poznania.

Arteria zyska nowe oblicze na odcinku od ul. Rembielińskiej do ul. św. Wincentego. Przebudowa będzie realizowana jako wspólne przedsięwzięcie Metra Warszawskiego, Zarządu Transportu Miejskiego oraz Zarządu Dróg Miejskich.

Tysiąc drzew

Kondratowicza, jedna z głównych arterii Targówka, zostanie wybudowana niemal od podstaw. Dotychczasowa sześćdziesięciometrowa ulica posiadała pas zieleni, który miał zostać przeznaczony pod planowaną w tym miejscu trasę tramwajową. Z pomysłu tego zrezygnowano, gdyż mieszkańcy będą mogli pojechać w tym miejscu metrem, ale nie oznacza to, że nie będzie tu zieleni.

– Istniejące szpalery drzew zostaną uzupełnione i rozbudowane. Pojawi się ich ponad 700, będą to głównie klony, graby i lipy. Dla porównania dziś na tym odcinku jest ich około 300. Oznacza to, że po zakończeniu wszystkich prac ulica L. Kondratowicza stanie się „aleją tysiąca drzew” – przekonują miejscy urzędnicy. – Towarzystwa dotrzyma im 136 tysięcy krzewów w różnych gatunkach oraz liczne nowe trawniki, na których części powstaną łąki kwietne. Wzdłuż ulicy zostanie ustawionych około 100 ławek. Wokół nich architekci z pracowni projektowej WXCA zaplanowali dla mieszkańców liczne małe skwery. Planowany jest też duży zielony skwer przy stacji metra C21 Bródno. To oczywiście nie wszystko. Dziesiątki drzew i tysiące krzewów zostało przewidzianych również w rejonie stacji C19 Zacisze – dodają.

Parkowanie

Poza parkingami zlokalizowanymi m.in. przy Szpitalu Bródnowskim czy na terenie Urzędu Dzielnicy Targówek przewidziany został także jeden po północnej stronie na wysokości ul. Kondratowicza 37. To jednak nie wszystko.

– Rdzeń parkowania stanowić będą jednak zupełnie nowe równoległe zatoki postojowe umieszczone po obu stronach ulicy – mówi przedstawiciele miejskiego Ratusza.

Zaplanowano także wyznaczenie miejsc typu „Kiss & Ride”, dla osób chcących zaparkować na krótką chwilę oraz wyznaczenie miejsc, tzw. „kopert”, z których skorzystać będą mogły osoby niepełnosprawne.

Chodniki, jezdnia, droga rowerowa

Wyremontowane zostaną wszystkie chodniki na terenie inwestycji, wymieniona zostanie również nawierzchnia jezdni oraz oświetlenie na energooszczędne. Między stacjami mają pojawić się także dwie dwukierunkowe drogi dla rowerów o szerokości po trzy metry każda. Wzdłuż ul. Kondratowicza zaplanowano postawienie 235 stojaków rowerowych, dzięki czemu jednocześnie jednoślady będzie mogło zostawić w tym miejscu 470 mieszkańców.

/MK/

Źródło/Fot. UM Warszawa  



 

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content