“Jazda motocyklem to pasja, pasja to miłość, a miłość to bezpieczeństwo…”

Nie ma tygodnia, a czasami nawet dnia, by nie docierały do nas tragiczne informacje o wypadkach z udziałem motocyklistów. Niestety, kierowcy jednośladów w zderzeniu z samochodami mają niewielkie szanse na przeżycie. Z jednej strony motocykliści często przekraczają prędkość, z drugiej – kierowcy aut nie zachowują należytej ostrożności i dlatego często dochodzi do dramatów na drogach.

Policja prowadzi kampanię, w której przypomina, że każdy, kto wsiada na motocykl, musi sobie uzmysłowić, że w przypadku zdarzenia drogowego jest bardziej narażony na utratę życia i zdrowia. Wystarczy, że na drodze będzie piach lub rozlana ciecz, a opanowanie motocykla może być trudne, nawet dla doświadczonego kierowcy.

– Warto też pamiętać, że motocyklista jest mniej widoczny dla pozostałych kierowców. Omijając czy wyprzedzając inny pojazd z dużą prędkością naraża przede wszystkim własne życie i zdrowie, gdyż kierujący pojazdami mogą go nie widzieć. Sprawne i czyste światła, odblaskowe szelki motocyklowe lub kamizelka poprawiają widoczność motocyklisty w dzień i w nocy – przypomina Komenda Główna Policji i apeluje:

Bardzo często jazda motocyklem to pasja, pasja to miłość, a miłość to bezpieczeństwo. Motocyklisto, czy warto tracić życie z powodu nadmiernej prędkości, brawury, ryzykownych zachowań? Na pewno NIE! Myśl, zdejmij rękę z gazu i żyj!

Bezpieczeństwo w mieście ma poprawić możliwość jazdy motocykli po buspasach. Przypominamy jednak, że użytkownicy jednośladów mogą poruszać się po nich tylko w określonych miejscach, a nie po wszystkich pasach autobusowych w Warszawie.

Na początku czerwca, zgodnie z zapowiedziami, wyznaczony został nowy fragment buspasa na ulicy Radzymińskiej na odcinku od ul. Trockiej do ul. Młodzieńczej. Przeprowadzone prace zakładały również umożliwienie poruszania się motocyklistom po nowym fragmencie buspasa.

– Podjęcie takiej decyzji to skutek prowadzonego wcześniej programu pilotażowego. Przez dwa sezony sprawdziliśmy w praktyce, jak dopuszczenie ruchu motocykli wpłynęło na bezpieczeństwo i funkcjonowanie buspasów. Wnioski są pozytywne – motocykliści z odpowiednim poszanowaniem potraktowali przywilej jazdy po wydzielonych pasach, a ze strony kierowców autobusów komunikacji miejskiej nie mieliśmy uwag krytycznych – mówi Karolina Gałecka, rzeczniczka Urzędu Miasta.

Przypomnijmy, że pilotaż projektu trwał od maja 2018 r. do października 2019 roku. W tamtym czasie motocykliści mogli poruszać się po buspasie na ul. Radzymińskiej i al. Solidarności (na odcinku od ul. Krynoliny do Rzeszotarskiej) oraz na Trasie Łazienkowskiej (od Alej Jerozolimskich do al. Stanów Zjednoczonych/Ostrobramską). Równocześnie prowadzona była kampania informacyjna „Motocykle na buspasach”.

– Pozytywne wyniki pozwoliły podjąć decyzję o działaniach na szerszą skalę oraz utrzymaniu organizacji ruchu wprowadzonej na potrzeby pilotażu. Oznacza to, że motocykliści mogą poruszać się po buspasie na całej długości ul. Radzymińskiej i al. Solidarności oraz na Trasie Łazienkowskiej od Alej Jerozolimskich po al. Stanów Zjednoczonych/Ostrobramską) – tłumaczy Gałecka.

Kolejne pasy będą wdrażane na ul. Puławskiej za Doliną Służewiecką do ul. Niedźwiedzia, Bitwy Warszawskiej 1920 r. od ul. Grójeckiej do Al. Jerozolimskich oraz w ul. Modlińskiej od al. Pułkownika Kuklińskiego do węzła z Trasą Toruńską. Zmiany powinny zostać wprowadzone w okresie wakacyjnym.



 

Focus Clinic

Bieżący numer

Bieżący numer w .pdf

Nr 14(806) ROK XXXI
Następne wydanie 11.08.2022

Najnowsze wiadomości

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content