Murale w Warszawie – innowacyjny sposób, by przekształcić szarą ścianę w potężne narzędzie marketingowe
To paradoks, ale w dobie różnorodnych narzędzi marketingowych trudno znaleźć takie, które spełnia swoją podstawową funkcję, czyli jest skuteczne. Jeśli chcesz dotrzeć do większości mieszkańców stolicy i wybrać jednocześnie efektywną oraz zjawiskową formę promocji, sprawdź, czym są murale reklamowe.
Murale Warszawa: zmiana miejskich przestrzeni na lepsze
Czym są murale? To wielkoformatowe malowidła pokrywające przede wszystkim ściany budynków, ale nie tylko. W Warszawie możesz zobaczyć je także w przejściach podziemnych, na mostach i wiaduktach, przystankach autobusowych i elewacjach konstrukcji przemysłowych. Ich lokalizację determinują grupa docelowa oraz cel kampanii. Murale to prace dopracowane zarówno pod względem artystycznym, jak i marketingowym, które przyciągają uwagę i intrygują.
Reklamowe murale w Warszawie w wersji digital
Zastanawiasz się, czy miejskie malowidła mogą iść w parze z nowoczesnymi technologiami? Wystarczy, że spojrzysz na murale w Warszawie stworzone z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań, których przygotowaniem zajmuje się firma Good Looking Studio. Umieszczone na dużych płaszczyznach diody elektroluminescencyjne to sposób na dynamiczne, zmieniające się w zależności od potrzeb obrazy. Mogą zdobić je teksty reklamowe, animacje i materiały wideo. Ekrany łączą ze sobą świat wirtualny i rzeczywisty, przykuwają uwagę, a co za tym idzie – są atrakcyjne dla odbiorców.
Kinetyczne murale warszawskie – poruszające w przenośni i dosłownie
W propozycjach Good Looking Studio nie brakuje także innych rodzajów murali, wśród których warto wymienić robiące duże wrażenie, nowatorskie instalacje kinetyczne. Te tworzone są z użyciem tysięcy małych, ruchomych płytek. Przymocowane do ściany wybranego budynku kafelki można porównać do poruszającej się za sprawą podmuchów wiatru tafli wody. Z jednej strony jest to nowoczesne rozwiązanie marketingowe, z drugiej – wykorzystanie potencjału natury. To nowa, rzadko stosowana zarówno w reklamie, jak i przestrzeniach miejskich technika, która pozostaje w pamięci widzów na długo.
Pomysł na reklamę filmów i seriali: murale z wizerunkami bohaterów produkcji telewizyjnych
Wspomniany wyżej mural kinetyczny pierwszy raz został użyty do promocji serialu platformy streamingowej Netflix Królowa. Wzorem stacji telewizyjnych i producentów filmowych znany serwis wykorzystał potęgę miejskich malowideł umieszczanych na największych warszawskich budynkach. Prace tego typu przedstawiają bohaterów lub sceny seriali, niektóre z nich przypominają fotografie, inne są niczym obrazy. Nocą urozmaicają je instalacje świetlne: to dzięki nim murale o zmierzchu prezentują się wręcz spektakularnie.
Murale w branży FMCG – narzędzie marketingowe, które działa
Warszawskie murale reklamowe skutecznie promują różne branże, a przemysł filmowy to wyłącznie jedna z nich. Duże miejskie obrazy często przedstawiają produkty spożywcze i są tym samym dobrą alternatywą dla tradycyjnych banerów i billboardów, które znudziły większość mieszkańców stolicy. Wystarczy wspomnieć utrzymany w stylistyce retro mural promujący Coca-Colę, zieloną reklamę 7Up czy promocję McDonald’s zachęcającą do skomponowania swojego burgera. Duża widoczność, trwałość i wysoka estetyka to przepis na wyróżnienie się na tle konkurencji i budowanie pozytywnego wizerunku w branży FMCG i wielu innych.
Artykuł sponsorowany
gazeta Mieszkaniec, Warszawski Lokalny Portal Informacyjny Mieszkaniec, warszawskie informacje