O Warszawie zrobiło się głośno

O Warszawie zrobiło się głośnoO Warszawie zrobiło się głośno

Rok temu Warszawa wygrała konkurs na najlepszy kierunek turystyczny Europy. Prestiżowy tytuł European Best Destination 2023 spowodował, że miasto jeszcze liczniej odwiedzają przedstawiciele mediów zagranicznych, a turyści z Europy i innych części świata coraz częściej chcą osobiście poznać uroki stolicy Polski.

Po trudnym okresie spowodowanym pandemią i konfliktem w Ukrainie Warszawa wróciła do gry o turystów. Niezmiernie mnie to cieszy, bo nasze piękne miasto ma bardzo wiele do zaoferowania. Zmieniamy się każdego dnia, aby Warszawa stała się przyjaznym i atrakcyjnym miejscem dla wszystkich, dla mieszkanek i mieszkańców, ale także dla turystek i turystów. Kładziemy nacisk na zieleń, powstaje Nowe Centrum Warszawy a już niebawem zostanie oddany do użytku most pieszo-rowerowy na Pragę. Stolica jest miastem bezpiecznym, z jedna z najlepszych i najtańszych komunikacji to również zwiększa jej atrakcyjność turystyczną  – zauważa prezydent m.st. Warszawy.

Zwycięstwo Warszawy w konkursie na najlepszy kierunek turystyczny było szeroko komentowane w światowych mediach, w takich tytułach jak np.: Forbes USA, Condé Nast Travelers, National Geographic, Corriere Viaggi, Yahoo czy Geo. Łącznie do grudnia 2023 roku ukazało się 3 656 publikacji w prasie, radiu, telewizji i w mediach społecznościowych. Dotarły one do przeszło 60 milionów odbiorców, m.in. w Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii, Niemczech, Meksyku czy Australii. Ich szacunkowy ekwiwalent reklamowy wyniósł 15,5 mln złotych. Warto dodać, że nie tylko zwycięska Warszawa mogła posługiwać się tytułem European Best Destination 2023, ale również lokalne podmioty branżowe oraz instytucje kultury.

Potężne zasięgi w mediach zagranicznych potwierdzają, że w promocji miasta warto czasem sięgać po niesztampowe rozwiązania. Standardowymi narzędziami i przy ograniczonym budżecie z pewnością nie udałoby nam się dotrzeć do tak szerokiego grona odbiorców. − powiedział Paweł Moras, Dyrektor Stołecznego Biura Turystyki – Turystyka bardzo ucierpiała w ostatnich latach i naszym głównym celem jest jej ożywienie. Dlatego też, podejmujemy niekonwencjonalne działania i sprawdzamy, jak przekładają się na przyjazdy turystów. Teraz widzimy, że było warto i najnowsze dane to potwierdzają.

Statystyki w górę

Wygrana Warszawy w konkursie na najlepszy kierunek turystyczny i jej obecność w mediach krajowych i zagranicznych bezpośrednio przełożyły się na wyraźny wzrost przyjazdów turystów na co wskazują dane statystyczne. Wyższe wpływy z turystyki są istotne dla lokalnej branży, dotkniętej kryzysem ostatnich lat oraz dla budżetu miasta.

Na wzrost ruchu turystycznego z optymizmem patrzą także warszawianki i warszawiacy. W przeprowadzonym w 2023 roku badaniu opinii aż 9 na 10 mieszkańców stolicy przyznało, że turystyka jest ważnym czynnikiem rozwoju miast. Aż 85 procent respondentów potwierdziło, że rozwój turystyki w Warszawie pozytywnie wpływa na ich życie. Co ważne, w ostatnim roku co dziesiąty pytany poprzez swoją działalność biznesową lub społeczną brał udział w tworzeniu oferty dla odwiedzających stolicę.

Autor: UM

Foto: UM

gazeta Mieszkaniec, Warszawski Lokalny Portal Informacyjny Mieszkaniec, warszawskie informacje



error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content