Obsługa mieszkańców w Urzędzie Dzielnicy Wawer. Jak obecnie to wygląda?

Wszyscy ci, którzy próbowali w ostatnim czasie załatwiać sprawy urzędowe wiedzą, że procedury są nieco inne od tych, które obowiązywały przed epidemią. To jednak nie oznacza, że jest dużo trudniej, a tym bardziej, że jakiejś sprawy załatwić się nie da. Jak obecnie funkcjonuje Urząd Dzielnicy Wawer? 

O obecnej sytuacji w wawerskim ratuszu, rzecznik prasowy, Aleksandra Słowińska:

Obsługa mieszkańców odbywa się na sali obsługi bezpośredniej w pełnym zakresie spraw. Wydziały merytoryczne obsługują interesantów w wyznaczonych okienkach na parterze, po wcześniejszym umówieniu telefonicznym. W dalszym ciągu pozostałe piętra dostępne są wyłącznie dla pracowników urzędu.
 
Do dyspozycji klientów przekazujemy:
– 1 stanowisko (stanowisko nr 3)  dla Wydziału Działalności Gospodarczej
– 1 stanowisko (stanowisko nr 4) dla Wydziału Architektury
– 1 stanowisko (stanowisko nr 5) dla pozostałych wydziałów (jeśli będzie konieczność, zostaną udostępnione kolejne stanowiska)
– 4-5 stanowisk (stanowiska od 6 do 12 ) obsługi bezpośredniej
– 2 stanowiska (13-15) kasy (obsługa bezgotówkowa)
 
Wszystkie stanowiska zabezpieczone zostały w bariery ochronne (pleksi). Przed częścią stanowisk umieszczono dodatkowe stoły zwiększając odległość od interesantów.
Na sali obsługi bezpośredniej jednocześnie będzie mogło przebywać tyle osób ile jest aktywnych stanowisk, a ruchem będą kierowali panowie z ochrony ze wsparciem pracowników WOM, wskazując konkretne okienka do obsługi. Osoby oczekujące na załatwienie swojej spawy będą oczekiwały przed budynkiem.
Wszystkie osoby odwiedzające urząd obowiązuje ścisłe przestrzeganie wymogów GIS m.in. konieczność dezynfekcji rąk po wejściu do urzędu i noszenie maseczek.
Praca w poniedziałki w dalszym ciągu obowiązuje w godzinach 8.00-16.00.
Rejestracja pojazdów jest możliwa, jednak z uwagi na czasochłonną procedurę czas oczekiwania z tym związany został wydłużony. W tej chwili aby zarejestrować pojazd trzeba czekać około tygodnia. Każda osoba umawiana jest na konkretny dzień i godzinę.
 
Przy założeniu jednak że kary za nieprzerejestrowanie pojazdu w terminie 30 dni zostały na podstawie zapisów II tarczy antykryzysowej zawieszone nie obserwujemy w tym przypadku żadnych problemów.

 

 

Foto: Wikipedia