Od teraz bilety 30- i 90-dniowe w komórce

https://mieszkaniec.pl/wp-content/uploads/2022/07/MobiWAWA-grafika-400x265-1.png

Miasto udostępniło specjalną aplikację, która umożliwia zakup biletów 30- i 90-dniowych na przejazd stołecznymi środkami transportu publicznego za pośrednictwem telefonu komórkowego. To kolejne udogodnienie, które umożliwia pasażerom podróżowanie po Warszawie. Aplikacja jest bezpłatna!

Teraz również bilety długoterminowe!

Do tej pory przy pomocy komórki można było wykupić jedynie bilety jednorazowekrótkoterminowe, ale nie bilety długoterminowe. Te były bowiem dostępne wyłącznie Punktach Obsługi Pasażerówbiletomatach. Decyzją władz stolicy od teraz się to zmieni, dzięki nowej aplikacji mobiWAWA.

Nowa aplikacja została stworzona przez Biuro Cyfryzacji Miasta we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie. Za jej pośrednictwem będzie można wykupić najbardziej popularne bilety długookresowe, czyli:

  • 30-dniowy bilet imienny obowiązujący w strefie 1,
  • 30-dniowy bilet imienny obowiązujący w strefie 2,
  • 30-dniowy bilet imienny obowiązujący w strefach 1+2,
  • 30-dniowy bilet Warszawiaka obowiązujący w strefach 1+2,
  • 30-dniowy bilet Młodego Warszawiaka obowiązujący w strefach 1+2.
  • 90-dniowy imienny obowiązujący w strefie 1,
  • 90-dniowy imienny obowiązujący w strefie 2,
  • 90-dniowy imienny obowiązujący w strefach 1+2,
  • 90-dniowy Warszawiaka obowiązujący w strefach 1+2,
  • 90-dniowy Młodego Warszawiaka obowiązujący w strefach 1+2.

Zgodnie z planem aplikacja mobiWAWA ma być systematycznie rozbudowywana, a oferta sprzedaży biletów rozszerzana.

Jak działa aplikacja mobiWAWA?

Aby korzystać z aplikacji mobiWAWA najpierw należy ją oczywiście pobrać. Można to zrobić za pośrednictwem sklepów internetowych Google Play oraz App Store. Po jej otworzeniu należy zarejestrować konto, zalogować się i postępować zgodnie z instrukcją. System pozwoli na nie tylko zwykłe wykupienie biletu długoterminowego czy przedłużenie go, ale również zarządzanie nim. Dzięki nowej aplikacji będzie można bilet aktywować, zawiesić i odwiesić.

Aplikacja mobiWAWA umożliwia również okazywanie biletów do kontroli. Po aktywowaniu biletu na ekranie komórki pojawi się przycisk „KOD QR BILETU”. Wciskając go wyświetlone zostaną imię i nazwisko użytkownika, jego aktualne zdjęcie oraz informacje o rodzaju biletu, daty jego ważności oraz kod QR, który okazuje się kontrolerom biletów i w strefie biletowej metra. Uczniowie posiadający Kartę Ucznia dzięki aplikacji mobiWAWA będą mogli okazywać uprawnienia do bezpłatnych przejazdów w swoim smartfonie.

Kolejną funkcjonalnością nowej aplikacji jest możliwość otwierania bramek wejściowych do metra. Wystarczy tylko kliknąć przycisk „Wejściówka do metra”. Wygeneruje to kod QR, który po przyłożeniu do czytnika otwiera bramkę.

Posiadacze Karty Warszawiaka dzięki aplikacji mobiWAWA mają możliwość korzystania z ofert różnych firm oraz instytucji, które współpracują z miastem.

Obecna wersja aplikacji nie umożliwia przeniesienia biletu z dotychczasowej (plastikowej) Warszawskiej Karty Miejskiej do telefonu. Można jednak dokonać zwrotu aktualnie posiadanego biletu na WKM (z potrąceniem opłaty manipulacyjnej) w dowolnym Punkcie Obsługi Pasażerów a następni zakupić go w aplikacji lub po prostu poczekać do zakończenia okresu ważności aktualnego biletu. Jak jednak już wspomnieliśmy mobiWAWA ma być dalej rozwijana. /jn/

Źródło: Urząd m.st. Warszawy, Warszawski Transport Publiczny



error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content