Oferty na przebudowę wiaduktów Trasy Łazienkowskiej otwarte

Agrykola wizualizacja. Fot. UM

Jeszcze w tym roku rozpocznie się generalna przebudowa wiaduktów Trasy Łazienkowskiej przebiegających nad parkiem Agrykola i rondem Stanisława Sedlaczka (skrzyżowanie ulic: Łazienkowskiej, Myśliwieckiej i Rozbrat). Wiadukty wybudowano w 1974 r. i po prawie pięćdziesięciu latach eksploatacji czas wybudować je od nowa.

Wiadukty na Agrykoli są częścią wybudowanej w latach 70. XX wieku Trasy Łazienkowskiej. Dziś korzysta z niej ponad 100 tysięcy pojazdów dziennie. Po blisko 50 latach intensywnej eksploatacji obiekty te, podobnie jak wszystkie tego typu konstrukcje Trasy Łazienkowskiej, wymagają gruntownej modernizacji i dostosowania do obecnie obowiązujących standardów. W minionych latach wymianę przeszły obiekty na węzłach z Wisłostradą i Wałem Miedzeszyńskim. Pod koniec roku zakończono też prace przy odbudowie wiaduktu na Przyczółku Grochowskim.

Dziesięć ofert

Chętnych do wykonania robót budowlanych jest 10 firm. Ich oferty mieszczą się w przedziale od 88 do 124 mln zł.

Teraz oferty zostaną zweryfikowane i sprawdzone. Prace w terenie ruszą po rozstrzygnięciu przetargu i podpisaniu umowy z wybranym wykonawcą.

Całkowita metamorfoza

Zakres prac obejmie m.in. rozbiórkę istniejących wiaduktów, a następnie budowę nowych, bardziej wytrzymałych. Na przebudowanym fragmencie Trasy Łazienkowskiej o długości ok. 400 m, poza jezdniami, pojawią się obustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie poprawiające dostępność drogi dla osób z ograniczeniami ruchowymi, a także nowoczesne oświetlenie.

Inwestycja potrwa 32 miesiące. Prace będą podzielone na etapy w taki sposób, aby zapewnić przez cały czas możliwość przejazdu trasą. Spowodowane inwestycją zmiany w organizacji ruchu będą wprowadzane na dużym obszarze miasta. Mają one usprawnić przejazd po Warszawie w czasie przebudowy fragmentu jednej z najbardziej obciążonych ruchem warszawskich dróg, jaką jest Trasa Łazienkowska.

Przed wykonaniem przebudowy, dla bezpieczeństwa użytkowników obiektu, Miasto musiało  wprowadzić dodatkowe środki ostrożności. Doraźnie ograniczona została prędkość – do 40 km/h na obu wiaduktach, na odcinku ok. 400 metrów. Wydłużyło to czas przejazdu wiaduktem o ok. pół minuty, za to zmniejszyło ryzyko dalszych uszkodzeń konstrukcji. Ograniczony został również dopuszczalny tonaż pojazdów poruszających się lewymi, wewnętrznymi pasami obiektu do 5 ton. /um/

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content