Otrzymałem pod choinkę „nietrafiony” prezent, który chciałbym zwrócić.

adwokat Wojciech Lipka

Czytelnicy pytają – adwokat Wojciech Lipka odpowiada


Otrzymałem pod choinkę „nietrafiony” prezent, który chciałbym zwrócić. Czy mogę, a jeśli tak, to w jaki sposób to zrobić?

Odpowiadając na to pytanie, należy ustalić, czy „Mikołaj” kupił go w sklepie stacjonarnym, czy przez Internet oraz ile dni minęło od zakupu. W przypadku zakupu przez Internet nabywca ma prawo w ciągu 14 dni zwrócić go sprzedawcy bez podania przyczyny.

W przypadku zakupu towaru w sklepie stacjonarnych kwestię ewentualnych zwrotów (towaru niewadliwego) określa regulamin sklepu. O ile regulamin sklepu takiej możliwości nie przewiduje, to sprzedawca nie ma opartego o inne regulacje, prawnego obowiązku przyjęcia niewadliwego zwrotu.

Jednakże w obu przypadkach kupujący powinien posiadać dowód zakupu (paragon, faktura) lub móc w inny sposób udowodnić fakt dokonania zakupu (potwierdzenie przelewu, wpisy w aplikacjach internetowych itp.).


Adwokat Wojciech Lipka specjalizuje się w sprawach rodzinnych, spadkowych, odszkodowawczych, dotyczących nieruchomości w roszczeniach z „umów frankowych”.



 

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content