Pacjenci oczekują innowacji, wysokiej jakości obsługi i komfortowych warunków leczenia
Centrum Medyczne CMP śledzi na bieżąco trendy rynkowe i analizuje potrzeby Pacjentów, wychodząc im naprzeciw.
Opieka zdrowotna przechodzi obecnie cyfrową transformację. Pandemia COVID-19 wymusiła dostosowanie się do nowych warunków zarówno przez Pacjentów, jak i placówki medyczne. Doskonałym przykładem są powszechnie dostępne e-recepty, e-skierowania i telemedycyna. Eksperci podkreślają, że potrzeby digitalizacji i innowacji mogą przyczynić się do daleko idących zmian w ochronie zdrowia.
Według magazynu Becker’s Hospital Review ponad 80% pacjentów przed umówieniem wizyty szuka potencjalnego dostawcy opieki zdrowotnej online. Jeśli widoczność placówki medycznej w internecie i serwisach społecznościowych wydaje się nieaktualna lub nieefektywna, potencjalni klienci szybko zaczynają rozglądać się za alternatywnymi możliwościami.
Pacjenci korzystający z prywatnej opieki medycznej zwracają niemałą uwagę na dostępność narzędzi mobilnych, ułatwiających umawianie wizyt w placówce.
Aktualnie nie każdy może pozwolić sobie na wizyty w placówkach medycznych, szczególnie w kwestiach niewymagających bezwzględnej obecności pacjenta bądź też poświęcać swój czas na dłuższy kontakt telefoniczny. Wychodząc naprzeciw pacjentom Centrum Medyczne CMP tworzy nową specjalną aplikację: Portal Pacjenta CMP, w której Pacjenci otrzymają znacznie więcej funkcjonalności niż te, które oferuje dzisiejsze narzędzie. Aplikacja poza umożliwieniem rezerwacji i odwoływania wizyt u wybranych specjalistów (wspieraj kampanię społeczną#odwoluje #nieblokuje) zapewni również dostęp do e-skierowań i e-recept, a także pozwoli odbierać wyniki badań. Dzięki temu obie strony zyskają czas, który w dzisiejszych czasach jest tak cenny. – wyjaśnia Ryszard Paszkiewicz, Kierownik Działu IT z Centrum Medycznego CMP.
Budowanie pozytywnych doświadczeń
W dobie postępującej standaryzacji produktów coraz większe znaczenie dla pacjenta będzie miała jakość kontaktu z usługodawcą, która może znacząco podwyższyć lub obniżyć jakość samej usługi. Doświadczenia pacjenta mają kluczowe znaczenie dla sukcesu organizacji.
Dlatego Centrum Medyczne CMP powołało dział Customer Experience, który zajmuje się obecnie wdrożeniem niestandardowego Standardu Obsługi Pacjenta.
Ma on zachęcać do budowania pozytywnych doświadczeń pacjentów – mówi Katarzyna Chojczak, Kierownik Działu CX z Centrum Medycznego CMP. – To właśnie satysfakcjonujące interakcje zapewniają przewagę nad konkurencją. Nowy standard ma być drogowskazem dla pracowników, ale jednocześnie ich nie ograniczać. Jednym z usprawnień jest zbudowanie bazy wiedzy wewnątrz organizacji, aby pracownicy mieli do niej dostęp w każdym momencie”.
Nie tylko opieka medyczna
Pacjenci korzystający z prywatnej opieki medycznej często oczekują określonych korzyści, takich jak całodobowa obsługa i dostęp mobilny. Ich opinia o danej placówce opiera się na porównaniu własnych doświadczeń w różnych placówkach i sieciach. Liczy się nie tylko lokalizacja placówki, ale także jej wnętrze, dostępność i doświadczenie specjalistów, obsługa pacjenta i nastawienie personelu. Cena nie jest już jedyną kwestią, jaką biorą pod uwagę konsumenci. Jesteśmy bardziej skłonni do wyboru placówki lub lekarza ze względu na osobiste preferencje, a nie koszty finansowe, choć niewątpliwie wielką zaletę stanowi otrzymanie wysokich standardów w ramach Podstawowej Opieki Zdrowotnej w placówkach prywatnych, świadczących również usługi w ramach NFZ.
Coraz więcej pacjentów, oprócz opieki specjalistycznej oczekuje również estetycznych placówek posiadających komfortowe i schludne poczekalnie, wygodne gabinety, a także wyposażonych w nowoczesny sprzęt.. Jako sieć żywo reagująca na zamiany na rynku usług medycznych nadążamy za potrzebami Pacjentów oraz trendami w branży, żeby sprostać najwyższym oczekiwaniom. Z tego powodu na bieżąco wdrażamy w naszych placówkach medycznych innowacyjne rozwiązania, jak chociażby montaż tabletów przy drzwiach przy gabinetach, który w sposób intuicyjny usprawnia obsługę pacjenta w placówce. Aktualne trendy odzwierciedlają również wdrażane w Centrum Medycznym CMP zmiany wizerunkowe, czego dowodem jest renowacja przychodni na warszawskiej Woli – podsumowuje prezes CMP, Paweł Walicki.
Nowa odsłona poradni na warszawskiej Woli
Rewitalizację, zapowiedzianą przez CMP, przeszła placówka medyczna przy ulicy Jana Kazimierza 28 w Warszawie.
W przestrzeni recepcyjnej wykorzystano neutralną, stonowaną paletę barw, skupiając się głównie na odcieniach szarości i kojącej oczy zieleni. Część ścian ozdobiły także tapety o roślinnych motywach. Zadbano również o efektowne, eleganckie oświetlenie o ciepłej tonacji, dzięki czemu wnętrze zyskało przytulny klimat. W aranżacji użyto także materiałów drewnianych, m.in. w formie modnych lameli na ścianie. Z kolei strefę przeznaczoną dla najmłodszych pacjentów urozmaiciła tapeta z zabawnym, zwierzęcym wzorem.
Nowa placówka zyskała nie tylko zupełnie stylowy, elegancki wygląd, ale również nowoczesne zaplecze techniczne i system obsługi pacjentów.
Placówka już przyjmuje Pacjentów, można umawiać wizyty!
Centrum Medyczne CMP to sieć przychodni posiadających obecnie 19 oddziałów na terenie Warszawy, Piaseczna, Łomianek i Józefosławia. Jest polską, rodzinną firmą, która powstała w 2002 roku. Jej misją jest dostosowanie się do potrzeb pacjentów i ich zaspokojenie, a także wyjście naprzeciw oczekiwaniom rynku i rozwój oferty biznesowej. CMP oferuje prywatną opiekę specjalistyczną, a także realizuje wizyty z zakresu Podstawowej Opieki Zdrowotnej i Ambulatoryjnej Opieki Specjalistycznej w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia. Na stałe współpracuje z ok. 500 podwykonawcami na terenie całej Polski i ponad 800 specjalistami. Opieką lekarską w CMP objętych jest ok. 650 000 pacjentów. Od 2019 r. firma prowadzi badania kliniczne m.in. w zakresie leczenia grypy czy chorób z obszaru pulmonologii, kardiologii i ginekologii, a obecnie również leków na COVID-19.
Artykuł informacyjny CMP