Pomysł na Warszawę
Dziewiąta edycja budżetu obywatelskiego ruszyła 1 grudnia 2021 r. Szczegółowo informowaliśmy o tym tu: https://mieszkaniec.pl/rusza-9-edycja-budzetu-obywatelskiego/. Projekty można zgłaszać do 25 stycznia 2022 r. Hasło bieżącej edycji to: „Twój pomysł może zmienić Warszawę”.
W najbliższym czasie, tj. od 17 do 20 stycznia 2022 r. odbędzie się „Tydzień z budżetem obywatelskim”. Będą to cztery tematyczne spotkania on-line, w trakcie których będzie można m.in. poznać zasady budżetu obywatelskiego, a przede wszystkim otrzymać wsparcie i pomoc w przygotowaniu projektu do budżetu.
Co trzeba zrobić, by wziąć udział w spotkaniu?
Należy wysłać wiadomość na adres bo@um.warszawa.pl. W treści należy wskazać, w którym spotkaniu/spotkaniach chce się wziąć udział. Osoba, która wyśle chęć uczestnictwa, otrzyma w odpowiedzi link z instrukcją dołączenia do spotkania, które odbędą się z wykorzystaniem platformy Zoom (można połączyć się przez aplikację lub przeglądarkę).
Terminy i tematy spotkań
17 stycznia: Mój pierwszy raz. Spotkanie dla osób planujących zgłoszenie projektu po raz pierwszy – zasady działania BO, informacje o możliwościach szukania wsparcia. Start o godz. 18.00
18 stycznia: Drogi i komunikacja. Możliwość konsultacji pomysłów z pracownikami Biura Zarządzania Ruchem Drogowym, Zarządu Transportu Miejskiego oraz Zarządu Dróg Miejskich. Start o godz. 18.00.
19 stycznia: O budżecie przy kawie. Możliwość rozmowy z autorami projektów o dobrych praktykach i pomysłach, które można wykorzystać przy zgłaszaniu projektów. W trakcie spotkania odbędzie się konkurs wiedzy o budżecie obywatelskim (z nagrodami). Start o godz. 18.00.
20 stycznia: Zieleń miejska i ochrona środowiska. Możliwość konsultacji pomysłów z pracownikami Biura Ochrony Powietrza i Polityki Klimatycznej, Biura Ochrony Środowiska, Biura Gospodarki Odpadami, Lasów Miejskich oraz Zarządu Zieleni. Start o godz. 18.00
Jak można zgłosić projekt?
Przez Internet, wypełniając formularz na stronie bo.um.warszawa.pl, osobiście lub za pośrednictwem np. poczty polskiej. Każdy projekt musi zawierać listę mieszkańców, którzy popierają dany projekt – 20 podpisów w przypadku projektu dzielnicowego lub 40 podpisów dla projektu ogólnomiejskiego.
Projekt można zgłosić samodzielnie lub w zespole z maksymalnie dwoma osobami. W przypadku wspólnego projektu, jedna z osób musi zostać wyznaczona jako ta, która będzie kontaktować się z pracownikami urzędu w sprawie pomysłu.
Wiek osoby zgłaszającej projekt
Osoby, które ukończyły 13 lat mogą zgłaszać projekt samodzielnie. Osoby w wieku poniżej 13 lat muszą posiadać zgodę rodzica lub opiekuna.
Dyżury pracowników
W styczniu organizowane będą dyżury pracowników, którzy pomogą w napisaniu i zgłoszeniu pomysłu do budżetu obywatelskiego. Pracownicy pomogą oszacować koszty poszczególnych działań, jak również wypełnić formularz zgłoszenia projektu.
Ze wszystkimi szczegółami można zapoznać się: https://um.warszawa.pl/waw/bo
/MG/