P+R Metro Bródno
O tym, że w Warszawie jest zbyt mało dużych, wielopoziomowych parkingów wie każdy posiadacz samochodu. Dlatego cieszy każda nowa inwestycja, która powiększy ilość miejsc parkingowych w stolicy.
Zarząd Transportu Miejskiego ogłosił właśnie przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej i przetargowej wraz z pozyskaniem pozwolenia na budowę dotyczącego parkingu P+R Metro Bródno przy skrzyżowaniu ul. Kondratowicza i Rembielińskiej.
Urząd Miasta deklarował budowę parkingu w tym miejscu podczas budowy stacji metra. Dojeżdżają tu mieszkańcy z okolicznych miejscowości – z Ząbek, Marek, Wołomina czy Radzymina, którzy chcieliby wygodnie zaparkować samochody, by móc przesiąść się do komunikacji miejskiej.
Przetarg został ogłoszony z opóźnieniem. Koncepcja parkingu była już znana na przełomie 2020 i 2021 r., czyli w czasie, w którym powstawały stacje linii metra M2. Projekt dotyczy zarówno budynków, infrastruktury jak również zieleni wokół inwestycji.
Parking P+R Metro Bródno
Architekt przygotował dla ZTM projekt, do którego uwagi zgłaszali mieszkańcy. Parking P+R Bródno będzie składać się z dwóch budynków połączonych łącznikiem. W parkingu A przewidziano 256 miejsc postojowych dla samochodów (w tym 14 dla pojazdów osób z niepełnosprawnościami) i 68 miejsc dla rowerów. Na terenie parkingu B
znajdzie się 219 miejsc postojowych (w tym 10 dla osób z niepełnosprawnościami) oraz 48 dla rowerów. Budynek A będzie wyposażony w dwie stacje ładowania pojazdów elektrycznych z dwoma punktami ładowania w każdej z nich. Docelowo mogą powstać kolejne trzy stacje ładowania. Budynki mają być budowane w jednym czasie. Część nieruchomości przeznaczonej w planie miejscowym na parking ma pełnić funkcję handlową.
Na początku października 2024 r. Zarząd Transportu Miejskiego, w odpowiedzi na interpelację radnego Sebastiana Guta, skierował pismo do zastępcy burmistrza Białołęki, Piotra Cieszkowskiego, w którym poinformował, że w Wieloletniej Prognozie Finansowej m.st. Warszawy zabezpieczono środki na prace przygotowawcze do budowy ww. parkingu. Złożony został także wniosek o dofinansowanie unijne do prac projektowych oraz budowy.
– Planujemy, że wybrany wykonawca będzie miał ok. 2 lat na projekt i budowę parkingu (…) – czytamy w piśmie.
Inwestycja przyjazna środowisku
Na części zadaszenia będą posadzone rośliny. Na ostatniej kondygnacji ma powstać strefa rekreacji dla mieszkańców z ławkami i leżankami. W pobliżu parkingu pozostanie także bazarek, o co prosili mieszkańcy.
/ak/
Foto: ZTM
gazeta Mieszkaniec, Warszawski Lokalny Portal Informacyjny Mieszkaniec, warszawskie informacje