Prezydentki, inspektorki, naczelniczki, burmistrzynie – żeńskie formy nazw stanowisk od stycznia w Urzędzie Miasta

W Urzędzie m.st. Warszawy od 1 stycznia 2021 r. wprowadzona zostanie możliwość stosowania żeńskich form nazw stanowisk pracowniczych. Poza wymienionymi w ustawie o pracownikach samorządowych stanowiskach takich jak, sekretarka, sprzątaczka, telefonistka, praczka czy szwaczka, miasto wprowadza możliwość stosowania żeńskich form nazw wszystkich stanowisk w Urzędzie.

Od 1 stycznia 2021 r., Panie prezydentki, inspektorki, naczelniczki, burmistrzynie czy dyrektorki, będą mogły posługiwać się żeńskimi formami nazw stanowisk w komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, w tym na stronach internetowych i komunikatach prasowych, w stopkach wysyłanych e-maili, nagłówkach pism urzędowych, wizytówkach czy tabliczkach przydrzwiowych.

-Nazwy stanowisk pracowników administracji samorządowej określone zostały Rozporządzeniem Rady Ministrów z 15 maja 2018 r. Dlatego w większości dokumentów kadrowych, a także w dokumentach o charakterze formalnym, takich jak decyzje administracyjne i inne dokumenty, których forma została określona przepisami prawa, będzie musiała być stosowana forma męska. Będziemy apelować o zmianę ustawy, tak aby żeńskie końcówki mogły być stosowane także na pieczątkach czy legitymacjach – zapowiada Karolina Gałecka, rzeczniczka Urzędu Miasta.