Radości od metra c.d.
11 marca podpisana została umowa z firmą Astaldi Sp. A. na budowę trzech stacji i tuneli II linii metra w kierunku wschodnim. Kwota kontraktu wynosi 1 066 741 483,79 zł, a wykonawca będzie miał 38 miesięcy na prace.
W kierunku wschodnim (z Dworca Wileńskiego) powstanie ok. 3,12 km trasy. Planowane stacje to: Szwedzka pod ul. Strzelecką po wschodniej stronie ul. Stalowej; Targówek w okolicy skrzyżowania ul. Pratulińskiej z M. Ossowskiego oraz Trocka w rejonie skrzyżowania ul. Pratulińskiej z Trocką.
Nie ma jeszcze pozwolenia na budowę trzech stacji i tuneli II linii metra w kierunku zachodnim – z Ronda Daszyńskiego wybudowane zostanie ok. 3,4 km podziemnej kolei. Planowane stacje to: Płocka umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Wykonawcą tego odcinka będzie turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., a kwota kontraktu wynosi 1 147 999 590,00 zł.
Druga linia będzie jeszcze dłuższa. Do 2022 r. powstaną kolejne odcinki podziemnej kolejki – trzy ostatnie stacje na północy II linii i dwie na odcinku zachodnim.
Na początku 2015 r. Metro Warszawskie ogłosiło konkurs na koncepcję architektoniczną dwóch kolejnych odcinków II linii metra – trzech stacji na północ nazwanych roboczo „Zacisze”, „Kondratowicza” i „Bródno” oraz dwóch na zachód – „Wola Park” i „Powstańców Śląskich”. (UM)
Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i do dziś przewiozły ponad 35 mln pasażerów. Odcinek od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński (6,1 km) pociąg pokonuje w 11 minut.