Rowerowe inwestycje na prawym brzegu Wisły
Miasto podsumowało inwestycje rowerowe w 2019 roku. Amatorzy dwóch kółek zyskali w sumie 55 km nowych tras.
W całym mieście, przez 7 ostatnich lat powstało blisko 400 km nowych tras a długość sieci podwoiła się, sięgając 630 km. W ubiegłym roku oddano do użytku niemal 55 km infrastruktury rowerowej, w tym 37 km dróg dla rowerów. Przybyło ponad 7 km ulic jednokierunkowych z kontraruchem, czyli dopuszczonym ruchem rowerowym “pod prąd’. Dziś w stolicy jest już 200 takich ulic, o łącznej długości 36 km.
Standardem jest budowa infrastruktury rowerowej w ramach dużych inwestycji drogowych. Zazwyczaj są to zadania realizowane przez Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych. W 2019 roku przy okazji kompleksowej przebudowy ulic powstały w ten sposób trasy m.in. wzdłuż ul. Głębockiej i Żołnierskiej.
W ubiegłym roku wybudowane zostały też nowe przejazdy przez ulice dla rowerów, po prawej stronie Wisły rowerzyści mogą bezpiecznie przejechać przez ul. Szwedzką (przy al. Solidarności).
Powróciła akcja Mobilny Serwis Rowerowy. Serwisantów można była spotkać w każdy wakacyjny weekend na ul. Ząbkowskiej. Mechanicy naprawili setki rowerów.
Ciepła zima sprzyja kontynuacji prac budowlanych. Teraz w budowie jest blisko 50 km nowych tras dla rowerów. Prace trwają m.in. na Wale Miedzeszyńskim i Trakcie Lubelskim.
Miasto planuje rozpocząć wiele nowych projektów, będzie również kontynuować realizację zwycięskich pomysłów z budżetu obywatelskiego. W tym roku mają się one rozpocząć na: Wybrzeże Helskie – Wybrzeże Szczecińskie, Bora-Komorowskiego – Egipska – Saska oraz Meissnera – Abrahama – Umińskiego.
Źródło: UM