Ruszyła nowa platforma dla pacjentów

Ruszyła nowa platforma dla pacjentów

Rzecznik Praw Pacjenta Bartłomiej Chmielowiec z przyjemnością informuje o uruchomieniu platformy informacyjno-edukacyjnej nawigatorpacjenta.rpp.gov.pl. Nawigator Pacjenta ułatwia zrozumienie funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej oraz praw pacjenta. Można tam też znaleźć praktyczne porady dotyczące profilaktyki zdrowotnej.

W prosty sposób wyjaśnia skomplikowane kwestie, które często nurtują pacjentów poszukujących drogi do szybkiego uzyskania pomocy i skutecznego leczenia. Wyjaśnia zasady refundacji leków oraz wyrobów medycznych. Odpowiada na pytania dotyczące działania transportu sanitarnego i zaświadczeń lekarskich oraz opieki hospicyjnej.

Z Nawigatora dowiesz się jakie są Twoje prawa, a także jakie badania profilaktyczne możesz wykonać. To praktyczne i aktualne narzędzie dla pacjentów i cenne źródło wiedzy dla pracowników placówek medycznych.

Co to jest Nawigator Pacjenta?

Nawigator to opracowanie w formie pytań i odpowiedzi, które pokazuje, jak poruszać się w systemie ochrony zdrowia w Polsce.

Publikacja powstała przy współpracy Rzecznika Paw PacjentaPolskim Towarzystwem Medycyny Rodzinnej.  Poradnik cieszy się dużym zainteresowaniem, dlatego stworzyliśmy stronę internetową, aby jeszcze bardziej ułatwić dostęp do zawartych w nim informacji.

Informacje, które znajdują się na stronie pomogą szybko i efektywnie uzyskać pomoc. Dzięki nim pacjent będzie bardziej świadomy swoich praw i możliwości, jakie daje system ochrony zdrowia, a także swoich obowiązków. Stanie się tym samym bardziej aktywnym uczestnikiem procesu leczenia.

Jak to działa?

Strona jest prosta i intuicyjna w obsłudze, dzięki temu pacjent szybko znajdzie potrzebne informacje.

Nawigator Pacjenta jest podzielony na zakresy tematyczne, które ułatwią szybkie dotarcie bezpośrednio do interesującego zagadnienia. Jest opracowany w formie pytań i odpowiedzi, które bardzo często pojawiają się w różnych sytuacjach związanych z korzystaniem z systemu opieki zdrowotnej. W prosty i jasny sposób wyjaśnia skomplikowane kwestie. Pacjent z łatwością znajdzie tam interesujący obszar, bądź rozwiązanie problemu, z którym zdarzyło mu się zmierzyć. Wyszukiwarka pozwoli jeszcze precyzyjniej dotrzeć do poszukiwanej informacji.

Dlaczego nawigatorpacjenta.rpp.gov.pl ?

  • Edukacja: Pomoc pacjentom w zdobyciu wiedzy na temat funkcjonowania systemu opieki zdrowotnej oraz  zrozumieniu swoich praw.
  • Łatwy Dostęp: Intuicyjny interfejs i wyszukiwarka umożliwia szybki dostęp do potrzebnych informacji.
  • Wiarygodne źródło informacji: rzetelne i aktualne informacje przygotowane przez doświadczonych specjalistów.

Autor: Biuro Rzecznika Praw Pacjenta

Foto: Pixabay

gazeta Mieszkaniec, Warszawski Lokalny Portal Informacyjny Mieszkaniec, warszawskie informacje



error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content