Spis powszechny na Białołęce. Jak to wygląda w najmłodszej dzielnicy?

Jak już wiemy, Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań 2021 roku wystartował 1 kwietnia i potrwa do 30 września 2021 r. Główny Urząd Statystyczny przewidział  3 możliwości dokonania samospisu: przez internet, telefon lub w stacjonarnym punkcie. Jak wygląda spis na Białołęce?

Przez Internet – podstawowa forma spisu – wygodnie i bezpiecznie

Najbezpieczniejszą i najwygodniejszą opcją jest samospis internetowy, dostępny na stronie spis.gov.plW ten sposób formularz można wypełnić w domu, o dowolnej porze i nie trzeba czekać na rachmistrza. O pomoc w wypełnieniu elektronicznego formularza można poprosić kogoś z rodziny lub inną zaufaną osobę.

Spis przez telefon

Dla osób, które nie mają komputera lub Internetu, przewidziano inną wygodną i bezpieczną opcję. Można dokonać samospisu przez telefon. Wystarczy zadzwonić na infolinię spisową pod numerem 22 279 99 99, a głos lektora przeprowadzi nas przez spis krok po kroku. Spis rozpocznie się od pytania o PESEL, warto więc go wcześniej przygotować. Infolinia działa od poniedziałku do piątku, w godzinach od 8.00 do 18.00. Jest to opcja bezpieczna, zwłaszcza z punktu widzenia osób starszych: sami inicjują kontakt i nie muszą sprawdzać, czy zgłaszająca się osoba jest prawdziwym rachmistrzem.

Punkt w urzędzie

Samospisu można również dokonać w urzędzie dzielnicy, gdzie przygotowane jest specjalne stanowisko komputerowe.

W związku z pandemią i wprowadzonymi ograniczeniami w pracach urzędu ważne, aby przed przyjściem do urzędu umówić się na spotkanie (białołęcki telefon kontaktowy:  22 443 83 51). Dzięki temu mamy pewność, że stanowisko do samospisu będzie wolne – podkreśla rzeczniczka urzędu dzielnicy, Marzena Gawkowska.

Na Białołęce, która jest najmłodszą dzielnicą Warszawy pod względem wieku mieszkańców, najbardziej popularną metodą spisu jest opcja internetowa.

Dodatkowo nasi seniorzy są wyjątkowo sprawni jeśli chodzi o nowe technologie. Białołęcka Rada Seniorów jako jedyna rada seniorów w Warszawie w czasie pandemii odbywa wszystkie posiedzenia on-line. Zainteresowanie punktem do samospisu w urzędzie jest jak dotąd znikome. Od 1 kwietnia z urzędowego komputera skorzystało kilka osób – mówi Marzena Gawkowska i zaznacza, że trzeba pamiętać, iż samospisu w punkcie w urzędzie dokonujemy samodzielnie na urzędowym sprzęcie. Co ważne – urzędnicy pomagają w sprawach technicznych dotyczących aplikacji do spisu. Jednak nie mają uprawnień do uzupełniania formularza za inne osoby.

Jeżeli z ważnych powodów nie spisaliśmy się przez Internet lub telefonicznie, musimy spodziewać się telefonu lub nawet wizyty rachmistrza (od 5 maja).

 



 

error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content