Tramwaje wróciły na Filtrową i Bródno

Tramwaj na Obozowej fot. ZTM Warszawa

Kończą się remonty tramwajowe na Bródnie i ulicy Filtrowej, a na Obozowej gotowe są już wszystkie przebudowywane przystanki. Od początku wakacji tramwaje jeżdżą już po kilku kilometrach wyremontowanych torów, a pasażerowie będą mogli korzystać z bezpiecznych i wygodnych platform przystankowych.

Tramwaje wróciły na Filtrową i Bródno

Trwa budowa trasy tramwajowej do Wilanowa, rozpoczęły się już prace przy kolejnych odcinkach nowych torowisk – na ulicy Rakowieckiej i Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Tegoroczny sezon budowlany jest dla warszawskich tramwajarzy bardzo pracowity – oprócz budowy nowych torów remontują przede wszystkim te najbardziej wysłużone, po których tramwaje kursują od lat. Sukcesywnie modernizowane są także przystanki.

Ochota już na dobrych torach

Od poniedziałku, 24 czerwca, tramwaje ponownie kursują ulicami Nowowiejską i Filtrową – między al. Niepodległości a pl. Narutowicza. Na swoje zwykłe trasy wróciły tramwaje linii 15, 35 i turystycznej 36. „Piętnastka” będzie jeździła na trasie Marymont Potok – P+R al. Krakowska, a linia 35 między Piaskami a pętlą przy ulicy Banacha. Tramwaje specjalne nr 36 Warszawskich Linii Turystycznych wróciły natomiast na pl. Narutowicza. Przestaną kursować autobusy zastępczej linii Z-15.

Utrudnienia skończyły się także dla kierowców. W piątek wieczorem znowu pojadą oni w dwóch kierunkach – pomiędzy ulicą Raszyńską a Mianowskiego. Z kolei w poniedziałkowy poranek, 24 czerwca, przywrócona zostanie stała organizacja ruchu na skrzyżowanie ulic Krzywickiego i Nowowiejskiej, czyli przejazd przez tory.

Przez kilka tygodni ekipy Tramwajów Warszawskich wymieniły odcinki zużytych szyn na Ochocie i zbudowały odwodnienie. Dzięki temu torowisko nie będzie już zalewane po intensywnych deszczach. Korzystając z wyłączenia ruchu, robotnicy wymienili także szyny na skrzyżowaniach ulicy Krzywickiego z Nowowiejską oraz z Filtrową.

Koniec remontu na Bródnie

Także od poniedziałku, 24 czerwca, tramwaje linii 1, 3, i 4 (linia 25 ma wakacyjną przerwę) wróciły na Bródno, czyli przestały kończyć swoje kursy przy rondzie Żaba. Autobusy linii 234 wróciły na swoją stałą trasę do Żerania Wschodniego, przestały jeździć autobusy zastępczej linii Z-1.

Tramwaje linii 1 ponownie jeżdżą między Annopolem a ulicą Banacha. „Trójka” z Gocławka także dojeżdża do Annopola, a trasa „Czwórki” sięga pętli Żerań Wschodni.

Koniec prac oznacza także koniec utrudnień dla samochodów. Jeszcze przed weekendem otwarty został przejazd przez torowisko przy ulicy Staniewickiej, a w poniedziałek wróciły dwa kierunki ruchu na Matki Teresy z Kalkuty, od Rembielińskiej do M.K. Ogińskiego.

Remonty objęły wymianę torów wzdłuż ulicy św. J. Odrowąża, Matki Teresy z Kalkuty i Rembielińskiej. Wykonane zostało tu tzw. korytowanie i położenie całego torowiska od nowa. Wymieniono podkłady i wszystkie szyny. Sporo prac związanych było z siecią trakcyjną (wymiana słupów, naciągów i kabli zasilających). Do tego doszła naprawa przejazdów, położenie nowych nawierzchni asfaltowych i brukowych, wszystko na odcinku ok. 4 km. Nowością jest odwodnienie, którego wcześniej nie było. Ten remont był bardzo potrzebny, bo ta trasa stanie się za kilka miesięcy jedną z najbardziej obciążonych na całej sieci tramwajowej w Warszawie. Wyjeżdżać i zjeżdżać tędy, do nowej zajezdni na Annopolu, będzie kilkadziesiąt tramwajów na godzinę. Najstarsze fragmenty torowiska pamiętały lata 1999-2000. Wzdłuż ulicy Matki Teresy z Kalkuty szyny były jeszcze przytwierdzone do drewnianych podkładów.

Wygodniej na Obozowej

Na ulicy Obozowej gotowych jest już sześć nowych platform dla pasażerów – na przystankach Magistracka, Deotymy i Dalibora. Dwie inne platformy poszerzono. Wszystkie nowe wiaty przystankowe mają zielone dachy z rozchodnika. Jest wygodniej i bezpieczniej. W wakacje będą się toczyły się tu prace związane z wdrażaniem stałej organizacji ruchu, ale bez większych utrudnień dla pasażerów i mieszkańców.

Prace na ulicy Obozowej były rozłożone na kilka etapów – w 2023 roku tramwajarze wymienili ponad 2 km torów, które obsadzili rozchodnikiem. Z kolei w tym roku zajęli się przebudową przystanków. Wymagało to zamykania raz jednej, raz drugiej jezdni. Od nocy z piątku na sobotę, z 21 na 22 czerwca, kierowcy znowu będą korzystali z obu nitek tej ulicy.

Autor: UM

Foto: ZTM Warszawa

gazeta Mieszkaniec, Warszawski Lokalny Portal Informacyjny Mieszkaniec, warszawskie informacje



error: Zawartość chroniona prawem autorskim!! Dbamy o prawa: urzędów, instytucji, firm z nami współpracujących oraz własne. Potrzebujesz od nas informacji lub zdjęcia? Skontaktuj się redakcja@mieszkaniec.pl
Skip to content