Tunel w Rembertowie coraz bliżej
W przetargu na budowę tunelu drogowego w ciągu ul. Marsa i al. Generała A. Chruściela „Montera” wpłynęły dwie oferty. Przeprawa połączy Stary i Nowy Rembertów, skróci czas przejazdu przez linię kolejową nr 2 i przede wszystkim zwiększy bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
Wiadukt w ul. Chełmżyńskiej już powstaje – prace postępują zgodnie z planem i wiadukt ma być gotowy pod koniec tego roku. Dzisiejsze otwarcie ofert w przetargu na budowę tunelu w ul. Marsa to ważny etap w realizacji drugiej tego typu inwestycji na terenie dzielnicy Rembertów – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m. st. Warszawy.
Nowa droga rozpocznie się przy skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego. To tu powstanie rondo. Tunel wyposażony w jedną jezdnię z dwoma pasami ruchu zostanie poprowadzony pod torami kolejowymi i ul. Cyrulików. Wyjazd znajdzie się w al. Chruściela „Montera” w rejonie ul. Strażackiej. Kolejne rondo powstanie na skrzyżowaniu ul. Cyrulików z al. Chruściela „Montera”. W tunelu znajdą się przystanki autobusowe, które mają zostać skomunikowane z przejściami podziemnymi prowadzącymi na peron kolejowy.
W ramach prac ma powstać nie tylko tunel, ale także dwukierunkowa ul. Pociskowa z chodnikami po obu stronach. Zmiany wprowadzone zostaną również w okolicznych arteriach. Od skrzyżowania z ul. Pociskową do likwidowanego przejazdu przez tory powstanie nowy odcinek ul. Bellony. Ponadto od skrzyżowani z ul. Pociskową ulice Bellony i Marsa do projektowanego nowego ronda staną się drogami jednokierunkowymi z możliwością ruchu rowerowego. Wykonane zostanie połączenie ul. Pociskowej z ul. Ilskiego.
To kolejna inwestycja przebiegająca przez linię kolejową nr 2. W ubiegłym roku rozpoczęła się budowa wiaduktu w ul. Chełmżyńskiej. W Wesołej wybudowany zostanie natomiast tunel w ul. 1 Praskiego Pułku.
Po sprawdzeniu dokumentacji wybrany zostanie wykonawca. Inwestycja ma zostać zrealizowana w przeciągu dwudziestu dziewięciu miesięcy od momentu podpisania umowy. W przetargu wzięło udział dwóch oferentów. Firma Budimex zgłosiła koszt ok. 154,6 mln zł, zaś firma INTOP – ok. 134,7 mln zł.
/Marcin Kalicki/
Fot. SZRM