„Udane zakupy blisko domu”

„Społem” WSS Praga Południe to marka, o której nowopowstające sieci handlowe mogą tylko pomarzyć. Polski kapitał, firma z tradycjami i historią, a do tego wysoka jakość, stały rozwój i dbanie zarówno o klientów, jak i pracowników.

„Udane zakupy blisko domu” – z tym hasłem w 1937 roku firma wystartowała na warszawskim rynku handlu detalicznego z dużym sukcesem i do dzisiaj prężnie działa. Hasło pozostało aktualne, mieszkańcy przez lata mają możliwość robienia zakupów zarówno tych codziennych, podstawowych spożywczych, jak i delikatesowych produktów w konkurencyjnych cenach. „Społem” WSS Praga Południe” to polska firma, z polskim kapitałem dbająca o rodzimych producentów, dlatego większość produktów, które tutaj znajdziemy to właśnie nasze, krajowe, czyli mamy pewność, że ich jakość jest naprawdę wysoka.

Stale rozwijająca się oferta to jedno co przyciąga, ważną kwestią jest też sam wygląd sklepów, bo jak wiadomo, estetyka wnętrza wpływa bardzo na chęć przebywania w nim klientów. W placówkach zawsze jest czysto, pracownicy dbają o detale. Teraz przed nami prawdziwa rewolucja, bo cała marka przechodzi rebranding. Niezorientowanym wyjaśniamy, że rebranding to w dużym uproszczeniu zmiana wizerunku m.in. nowe logo czy kolorystyka.

Przez lata sklepy „Społem” WSS Praga Południe utrzymane były w żółto-czerwonych barwach. Niedługo kolorystyka zmieni się na szaro-czerwoną. Podobnie jak logo, które będzie miłym zaskoczeniem dla Klientów, tak jak i sama nowa nazwa sklepów: Mini Universam. Oczywiście chodzi o nawiązanie do kultowego, największego sklepu „Społem” WSS Praga Południe, w samym sercu Grochowa, znajdującego się przy rondzie Wiatraczna, w dawnym Universamie Grochów. Otwarty w 1977 roku Universam, był pierwszym w stolicy dzielnicowym centrum handlowo-usługowym. Wówczas na dwóch kondygnacjach budynku działały m.in. oddziały banków NBP i PKO, była dyskoteka, kiosk, usługi i uwielbiane zarówno przez mieszkańców całego miasta, jak i przyjezdnych; na parterze megasam z artykułami spożywczymi oraz megasam przemysłowy na piętrze.

Obecnie w jego miejscu znajduje się Galeria Wiatraczna, a w nim również sklepy samoobsługowe: spożywczy na dole, a na górze z artykułami przemysłowymi (Universam i Universam dla Ciebie i Domu). Tradycja jest kultywowana, podobnie jak troska o klientów i jakość produktów – to nieodłączne elementy Universamu.

O szczegóły zapytaliśmy Dyrektora ds. Handlu „Społem” WSS Praga Południe Pana Piotra Konarskiego oraz Kierownik Sklepu przy ul. Chruściela 25 Panią Annę Grudka.

DYREKTOR:

REDAKCJA: Zmiana nazwy, kolorystyki – skąd taki pomysł? I dlaczego akurat taki dobór kolorów?

W nowej nazwie sklepu odwołujemy się do kultowego, naszego największego sklepu, w samym sercu Grochowa, znajdującego się przy rondzie Wiatraczna, do Universamu. Jest to nasz największy sklep, który jako pierwszy 3 lata temu, otrzymał właśnie taką kolorystykę. Zmiany te przypadły do gustu naszym klientom i te pozytywne opinie skłoniły nas do wprowadzenia zmian w kolejnych sklepach, a pierwszym z nich jest właśnie sklep przy ul. gen. Chruściela 25. Zmiany będziemy wprowadzać sukcesywnie we wszystkich sklepach „Społem” WSS Praga Południe”, aż do momentu kiedy będą działać właśnie pod szyldem „miniUniversam”.

REDAKCJA: Czy klienci przyzwyczajeni przez lata do kolorystyki i nazwy nie będą zszokowani? Na jakie reakcje Pan liczy?

Jestem przekonany, że wykorzystane przez nas połączenie kolorów spodoba się naszym Klientom. Połączenie szarości z kolorem czerwonym jest bardzo atrakcyjne wizualnie.

REDAKCJA: Jaki asortyment będzie w sklepach – czy pod tym kątem planowane są zmiany?

Na bieżąco Dział Sprzedaży „Społem” WSS Praga Południe analizuje aktualne trendy konsumenckie i dostosowuje naszą ofertę produktową. Na szczególną uwagę zasługuje strefa produktów świeżych, jak mięso, wędliny czy też owoce i warzywa. Nasi dostawcy to polskie firmy, duże, jak i małe rodzinne gospodarstwa. Podążamy także za najnowszymi trendami i rozszerzamy ofertę produktów ekologicznych czy też bezglutenowych.

REDAKCJA: Mówimy o logo, nazwie, kolorach – rebranding to szerokie pojęcie. Co jeszcze planujecie w najbliższym czasie?

W roku 2022 będziemy obchodzili 85-lecie istnienia „Społem” WSS Praga Południe i przez ten czas udało nam się zaistnieć w świadomości naszych klientów jako „dobry sklep po sąsiedzku”. Nie spoczywamy jednak na laurach i w ostatnim roku odświeżyliśmy naszą stronę internetową oraz stworzyliśmy nasz profil na Facebooku. Wykorzystując obydwa kanały komunikacji, przedstawiamy w nich setki akcji promocyjnych i konkursów dla naszych klientów. Prowadzimy także program lojalnościowy „Społem Znaczy Razem”, gdzie nasi Klienci mogą zbierać punkty za zakupy i wymieniać je na bony płatnicze w naszych sklepach. Zwiększyliśmy także ilość i częstotliwość naszych akcji promocyjnych, o których nasi Klienci dowiadują się z cotygodniowych gazetek, które trafiają do ich skrzynek pocztowych oraz za pomocą naszej aplikacji na smartfony.

Wprowadzane przez nas zmiany, o których wspominałem, zostały bardzo pozytywnie przyjęte przez naszych klientów. Wiele osób obserwuje nas na Facebooku, śledzi nasze promocje, przepisy i konkursy. Na co dzień obserwujemy też pozytywne relacje naszych Pracowników z klientami, a szczególnie z Klientami sklepu przy ul. gen. Chruściela 25. W związku z powyższym chciałbym zaprosić wszystkich na ponowne otwarcie naszego sklepu w dniu 11 września 2021 roku od godziny 9. Na Klientów będzie czekało wiele promocji i niespodzianek. Asortyment tego sklepu zostanie też poszerzony o ciasta z naszej zaprzyjaźnionej cukierni, których osobiście jestem wielkim fanem.

KIEROWNICZKA:

REDAKCJA: Dlaczego warto przyjść akurat do mini Universamu, a nie pobliskich dyskontów, których jest mnóstwo? Czym Wasz sklep się wyróżnia?

Świeżość, jakość… Mamy asortyment wysokiej jakości, w dobrych cenach. Świeże i co ważne, niepaczkowane mięsa, owoce, warzywa, pyszne ręcznie wykonane ciasta. Szerokość asortymentu sprawia, że każdy znajdzie produkt, którego szukał, a jeśli akurat czegoś nie mamy może nam to zgłosić. Znamy naszych cudownych Klientów często z imienia, miło jest porozmawiać, doradzić. U nas jest rodzinna atmosfera.

REDAKCJA: Ile czasu pracuje Pani w „Społem” WSS Praga Południe? Co w tej pracy jest takiego, że nie zmienia jej Pani przez długi czas (w dzisiejszych czasach często pracownicy sklepów zmieniają je po kilku miesiącach, roku czy dwóch)?

Praca w handlu zawsze była moim marzeniem. 1 września minęło 35 lat odkąd pracuję w „Społem” WSS Praga Południe i nie zamierzam tej pracy zmieniać. Moja Firma zapewnia mi stabilne warunki zatrudnienia, docenia mój wkład w rozwój firmy, przyjazną atmosferę, tworzymy zgrany zespół od lat, a poza tym uwielbiam kontakt ze wspaniałymi Klientami.

REDAKCJA: Jakie są relacje z klientami po takim czasie (wiem od jednej z mieszkanek, że lubi przychodzić do Waszego sklepu, żeby przy okazji zakupów po prostu porozmawiać, więc chyba jest tu przyjacielska atmosfera)?

Bardzo miło to słyszeć. Tak to prawda, jak już wspomniałam u nas jest przyjacielska atmosfera. Niektórych z naszych Klientów znam od dziecka, pamiętam jak przychodzili z mamami, a teraz sami mają dzieci i też przychodzą. To chyba najlepszy dowód uznania.

REDAKCJA: Co jest najciekawsze w tej pracy? Kontakt z klientem. To jest to, co cały nasz personel bardzo lubi.