Zamierzam złożyć sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy z powodu wady istotnej zakupionego towaru.
Czytelnicy pytają – adwokat Wojciech Lipka odpowiada
Zamierzam złożyć sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy z powodu wady istotnej zakupionego towaru. Czy jest jakiś ustawowy termin w którym jestem zobowiązana do zwrócenia sprzedawcy towaru oraz, w którym sprzedawca powinien zwrócić mi pieniądze?
Zgodnie z art. 34 Ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. (dalej: u.p.k.) konsument, który odstąpił od umowy, ma obowiązek zwrócić rzecz przedsiębiorcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze rzecz. Z kolei art. 32 u.p.k. stanowi, że przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru. Zaznaczyć należy, że o ile w umowie zawartej ze sprzedawcą wskazane są inne terminy, mniej korzystne dla konsumenta, to postanowienia takie są nieważne. (art. 7 u.p.k.).
Adwokat Wojciech Lipka specjalizuje się w sprawach rodzinnych, spadkowych, odszkodowawczych, dotyczących nieruchomości w roszczeniach z „umów frankowych”.
Lokalny Portal Informacyjny w Warszawie
gazeta Mieszkaniec
prawnik radzi