Zawieś bilet komunikacji miejskiej
Zarząd Transportu Miejskiego wprowadza nadzwyczajne rozwiązanie. Pasażerowie, którzy zrezygnowali teraz z podróży komunikacją publiczną, mogą drogą elektroniczną zwrócić się z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego w czasie zagrożenia epidemicznego. Przygotowaliśmy specjalną stronę internetową, gdzie szybko i sprawnie można złożyć wniosek. Strona dostępna jest pod adresem http://zawieswkm.wtp.waw.pl/ Wystarczy podać numer karty, na której zakodowany jest bilet; można też pobrać potwierdzenie złożenia wniosku.
Zawiesić można bilety 30- i 90-dniowe, ważne w dowolnej strefie biletowej, także Bilety Metropolitalne. Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Pasażerów, w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet.
Pasażerowie, którzy chcą otrzymać zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletów powinni zgłosić się bezpośrednio do POP – w czasie trwania biletu. Zwrot wymaga zmiany zapisu na Warszawskiej Karcie Miejskiej co można zrobić tylko w Punktach Obsługi Pasażerów. Jednocześnie przypominamy, że do odwołania 12 z 22 POP jest nieczynnych. W części pracujących punktów zmienione zostały również godziny otwarcia. Więcej informacji tutaj.
Nie trzeba naciskać „Stop”
Pasażerowie pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego, od nocy z 16 na 17 marca, nie muszą już używać przycisków stop. Czasowo charakter wszystkich przystanków „na żądanie” został zmieniony na stały. Tym samym wszystkie autobusy i tramwaje dzienne i nocne będą się zatrzymywały na każdym przystanku obowiązującym na danej linii. /um/