ZOO czeka na Ciebie – kup bilet i zarezerwuj lekcję online!
Warszawskie ZOO zrobiło kolejny krok w stronę nowoczesności – właśnie zakończyło testowanie nowego systemu sprzedaży biletów online i rezerwacji lekcji edukacyjnych.
Goście ogrodu zoologicznego mogą teraz w prosty sposób, bezpośrednio na stronie https://www.warszawskiezoo.pl/pl zakupić bilety online, a nauczyciele lub rodzice w wygodny sposób zaplanować wizytę oraz zapisać klasy na zajęcia przyrodnicze. Z uwagi na duże zainteresowanie lekcjami, wszystkie terminy do końca wakacji są już zarezerwowane. Zapisy na wrzesień ruszą 1 sierpnia. To znaczące ułatwienie w porównaniu do wcześniejszego systemu telefonicznego, który – choć chętnie wykorzystywany – działał w ograniczonych godzinach.
Firma Connectly opracowała nowe narzędzie, które powstało dzięki otwartości m.st. Warszawy i Warszawskiego ZOO na współpracę z innowacyjnymi startupami. To rozwiązanie tworzy nową jakość – przyjazną, intuicyjną i pomocną.
– Warszawskie ZOO ma prawie 100 lat, ale od zawsze było otwarte na innowacje i chętnie sięgało po nowoczesne rozwiązania. Dzięki współpracy ze startupem Connectly oraz sprzyjającemu klimatowi dynamicznie rozwijającej się metropolii warszawskiej, wykonaliśmy kolejny krok naprzód. Firma zaproponowała nam nowy system rezerwacji online – a skorzystają na tym przede wszystkim nasi goście. Teraz kupno biletu czy rezerwacja przyrodniczych zajęć edukacyjnych w ZOO są znacznie prostsze i wygodniejsze – mówi Andrzej Kruszewicz, Dyrektor Warszawskiego ZOO.
Realizacja przedsięwzięcia była możliwa w ramach programu Technopark Kielce Startup Booster Poland, wspierającego rozwój młodych firm technologicznych. Connectly odpowiedziało na jedno z wyzwań zgłoszonych przez miasto stołeczne Warszawa i stworzyło rozwiązanie dostosowane do specyficznych potrzeb stołecznego ZOO. Program zapewnia wsparcie doradcze, mentoringowe oraz granty, a jego operatorem jest Kielecki Park Technologiczny. Inicjatywa współfinansowana jest z Funduszy Europejskich w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki 2021–2027.
Co to jest test-bed i dlaczego to dobre dla mieszkańców?
System rezerwacji i sprzedaży online dla ZOO powstał w ramach tzw. test-bedu, czyli miejskiego laboratorium innowacji, w którym nowe rozwiązania są testowane w rzeczywistym środowisku działania instytucji publicznych. Warszawa rozwija tę koncepcję m.in. w ramach programu „Otwarte Innowacje dla Warszawy”, tworząc sieć złożoną z urzędników i instytucji gotowych do wdrażania nowoczesnych rozwiązań.
Współpraca z Connectly to przykład, jak miejskie instytucje mogą wspierać rozwój technologii, oferując startupom możliwość praktycznego przetestowania ich rozwiązań. Miasto staje się dzięki temu nie tylko partnerem, ale też aktywnym uczestnikiem cyfrowych zmian.
– Miasto to idealny poligon doświadczalny. Wierzymy, że testując i wdrażając rozwiązania w rzeczywistych warunkach, możemy szybciej i efektywniej odpowiadać na wyzwania, jakie stawia przed nami rozwój miasta. Naszą ambicją jest, by Warszawa była miejscem, gdzie innowacje mają szansę się sprawdzić i przerodzić w konkretne usprawnienia dla mieszkańców i instytucji. Takie podejście nie tylko wspiera lokalny ekosystem innowacji, ale też czyni nasze miasto bardziej nowoczesnym, otwartym i odpornym na zmiany – podkreśla Maciej Fijałkowski, Sekretarz Miasta.
Dzięki tej współpracy, Warszawskie ZOO stało się nie tylko bardziej dostępne, ale i jeszcze bliższe warszawiankom i warszawiakom oraz gościom spoza stolicy – oferując nowoczesne i przyjazne narzędzia, które ułatwiają kontakt z przyrodą.
Źródło i foto: Warszawskie ZOO
Lokalny Portal Informacyjny w Warszawie
gazeta Mieszkaniec