Będzie buspas na Głębockiej! Przetarg został już ogłoszony!
Zarząd Dróg Miejskich otrzymał od Miasta dodatkowe środki na najważniejsze inwestycje. Część nich przeznaczy na budowę buspasa w ciągu ulic Głębockiej i św. Wincentego. Przetarg, który ma wyłonić wykonawcę został już ogłoszony. ZDM zbiera oferty do 3 kwietnia 2024 roku.
To bardzo dobra wiadomość dla użytkowników komunikacji miejskiej. Ulica Głębocka jest częścią głównego ciągu komunikacyjnego, którym mieszkańcy wschodniej Białołęki dojeżdżają do stacji metra „Kondratowicza”, znajdującej się na skrzyżowaniu Kondratowicza z ulicą św. Wincentego. Specjalne pasy przeznaczone dla autobusów znacznie bowiem przyśpieszają jazdę autobusami. Nawet w przypadku korków pasażerowie mogą szybko przemieszczać się z miejsca na miejsce. Tak więc nowy buspas pomoże mieszkańcom w szybkim i wygodnym dotarciu do podziemnej kolejki.
Buspas na ulicy Głębockiej w stronę stacji metra ciągnąć ma się od przystanku autobusowego „CH Targówek 03” do ulicy Kondratowicza. W kierunku przeciwnym natomiast będzie biegł od skrzyżowania ulicy Głębockiej z ulicami Przy Grodzisku i Malborskiej do przystanku „CH Targówek 03”. Jego budowa będzie wiązać się z poszerzeniem tych odcinków jezdni, które obecnie posiadają jeden pas ruchu.
Nie tylko buspas
Nowa inwestycja na Głębockiej ma się wiązać nie tylko z budową pasa dla autobusów. Zarząd Dróg Miejskich zapowiada, że przy okazji wybuduje również osobny pas do skrętu w prawo w ulicę Malborską oraz wydłuży „prawoskręt” na drogę dojazdową do centrum handlowego Atrium Targówek. Ponadto piesi mają zyskać azyl na przejściu po południowej skrzyżowania ulicy św. Wincentego z ulicami Malborską i Przy Grodzisku, a rowerzyści przedłużoną drogę i przejazd po południowej stronie ronda na wysokości wspomnianego centrum, co zapewni ciągłość trasy rowerowej między Bródnem a Białołęką.
Zakończenie przetargu na budowę buspasa na ulicy Głębockiej zaplanowano na 3 kwietnie 2024 roku. Wyłoniony wykonawca będzie miał 160 dni na wykonanie wszystkich prac. 120 dni przewidziane jest na zasadniczą część robót, zaś pozostałe 40 dni na prace wykończeniowe poza jezdnią. Inwestycja ma być finansowana wspólnie przez samorząd i inwestora prywatnego – firmę Atrium, właściciela pobliskiego centrum handlowego
Buspasy w Warszawie mają już łącznie ponad 68,5 km. Jednym z najnowszych jest ten na ulicy Modlińskiej między ulicami Aluzyjną a Elektronową.
/JPN/
lokalny portal informacyjny w Warszawie gazety Mieszkaniec
Źródło i foto: Zarząd Dróg Miejskich