Remonty, remonty
Zakończył się remont wiaduktu na Przyczółku Grochowskim, ale przed nami kolejne inwestycje, które zburzą porządek na ulicach Pragi Południe. Przed nami remont wiaduktów Trasy Łazienkowskiej i budowa ekranów w ciągu al. Stanów Zjednoczonych wraz z modernizacją wiaduktu nad ul. Paryską.
23 grudnia ZMID otworzy oferty w przetargu na wykonanie remontu wiaduktów w ciągu Trasy Łazienkowskiej nad Parkiem Agrykola i rondem Stanisława Sedlaczka (skrzyżowanie ulic Łazienkowskiej, Myśliwieckiej i Rozbrat). Prace związane z ich przebudową mają się rozpocząć w przyszłym roku. Chociaż mówimy teoretycznie o drugiej stronie Wisły, oczywiście dla Pragi oznacza to komunikacyjny armagedon, bo chociaż trasa zamknięta nie będzie, to jej przejezdność na czas trwających 29 miesięcy prac zostanie znacznie ograniczona.
W trakcie rozbiórki pierwszego z wiaduktów przejazd będzie możliwy w obydwu kierunkach po drugim obiekcie. Następnie ruch zostanie skierowany na nowo wybudowany wiadukt i rozpocznie się rozbiórka pozostałej części trasy – informuje ZMID.
Remont (a właściwie postawienie estakad od nowa) jest konieczny, bo wybudowane w latach 70. XX wieku wiadukty są fatalnym stanie. Po jego zakończeniu będzie nie tylko wzmocniona konstrukcja i nowa nawierzchnia, ale też dwustronne ciągi pieszo-rowerowe, pochylnie dla osób z ograniczeniami ruchowymi i nowe oświetlenie.
Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przygotowuje się też do inwestycji, która ponownie wprowadzi chaos w okolicy właśnie wyremontowanego wiaduktu. To budowa ekranów akustycznych w ciągu al. Stanów Zjednoczonych na odcinku od ul. Bajońskiej do ul. Międzynarodowej, wymiana nawierzchni oraz modernizacja wiaduktu nad ul. Paryską.
– Obowiązek budowy ekranów wynika z decyzji Marszałka Województwa Mazowieckiego. Przeprowadzone badania wykazały znaczne przekroczenia dopuszczalnego poziomu hałasu, spowodowanego eksploatacją drogi. W celu jego obniżenia, autorzy ekspertyzy zalecają zmniejszenie dopuszczalnej prędkości na badanym odcinku al. Stanów Zjednoczonych do 50 km/h, wymianę nawierzchni na tzw. cichą, budowę ekranów, a także podwyższenie tych istniejących – informuje ZMID.
Na te prace jednak jeszcze poczekamy. Teraz przygotowywana jest dokumentacja projektowa.