Jak reklamować swoją firmę w internecie? Pozycjonowanie stron i Google Ads to konkretne sposoby promocji!
Internet daje zarówno przedsiębiorcom, jak i Klientom ogrom możliwości. Dla biznesu to świetne i relatywnie tanie źródło reklamy, ale także dochodu. Dlaczego? Ponieważ wcale nie trzeba przeprowadzać inwestycji z wykorzystaniem sporych zasobów portfela, aby zdobyć uwagę potencjalnych Klientów. Polski rynek e-commerce rozwija się w zawrotnym tempie. Wciąż trochę brakuje nam do Zachodu, niemniej jednak depczemy wiodącym krajom po piętach. To ma swoje plusy – można bowiem obserwować tamtejsze rynki i wdrażać ich metody w swoje działania. Każdy przedsiębiorca chce, aby jego firma stała się rozpoznawalna, ponieważ wszyscy chcą liczyć zyski. Jeśli jesteś również zainteresowany promowaniem firmy w internecie, to w tym wpisie poznasz dwie skuteczne metody, czyli kampanie Google Ads oraz pozycjonowanie stron poprzez działania SEO.
W internecie należy działać na wielu płaszczyznach.
Google Ads i pozycjonowanie stron to dobrana para!
Internet obfituje w wiele możliwości promocji, dlatego też przedsiębiorcy decydują się na połączenie kilku w jedno. Mariaż Google Ads i pozycjonowania stron to skuteczny sposób promowania marki w internecie i łatwo zrozumieć, dlaczego tak właśnie jest. Jeśli celem Twojej kampanii AdWords jest zwiększenie konwersji na stronie, to warto mieć w czym ugościć potencjalnego Klienta. Strona internetowa jest jak dom – nieporządek wprawia w zakłopotanie zarówno gości, jak i przyjmujących ich gospodarzy. O wiele łatwiej żyje się w przestrzeni, w której każdy wie, co znajduje się za szufladą.
Wadliwa, nieintuicyjna, nieatrakcyjna dla użytkowników witryna może sprawić, że droga do wypełnienia koszyka produktem i potwierdzenia sprzedaży będzie kręta, jeśli w ogóle ktoś zdecyduje się na nią wejść. Pozycjonowanie stron jest więc remontem domu, a kampania Google Ads jest neonowym szyldem, który zaprasza do środka i przekonuje do zakupu.
Źródło: afterweb.pl/google-ads-adwords/
Co pozycjonowanie stron zmieni na Twojej stronie internetowej?
Pozycjonowanie opiera się na budowaniu organicznej wartości witryny. Kluczowe jest w tym procesie dokonanie wnikliwej analizy konkurencji i dobranie na tej podstawie odpowiednich słów kluczowych. To właśnie o pozycję pod wartościowymi frazami się walczy. Dlaczego? Ponieważ Klient w internecie działa dokładnie tak, jak Ty (jeśli oczywiście robisz zakupy online). Szukając na przykład dobrego fryzjera, internauta z Warszawy raczej wpisze w wyszukiwarkę Google frazę „fryzjer Warszawa” niż samo „fryzjer”.
Ten temat jest dość szeroki i wyróżnić można choćby słowa zapewniające dobrą konwersję, czyli frazy long tail. Analiza słów kluczowych to konieczne działanie. Na czym jednak polega pozycjonowanie stron?
Najprościej mówiąc: na budowaniu odpowiedniej struktury. Można wymienić takie działania SEO, jak:
-
Optymalizacja techniczna strony
-
Przygotowanie jakościowych treści na stronę
-
Zdobywanie linków zewnętrznych
-
Zwiększenie czynników UX
Oczywiście zmiany wdrażane w witrynę można mnożyć i mnożyć. Wiele z nich wprowadzić można na własną rękę – mowa tu o przygotowywaniu jakościowych treści. Potencjalny Klient kupuje wzrokiem, ale mało kiedy chce czytać długo. Komunikaty po prostu muszą mu wpadać w oko i powinien mieć przejrzysty wgląd do tego, co kupuje. Wspomniana optymalizacja techniczna strony jest niezwykle ważna. Musisz wiedzieć, że przestrzeń internetu skanują bezustannie niezwykle czujne roboty Google. Ich zadanie polega na tym, aby premiować to, co warte premiowania, a obniżać ranking tego, co niewarte zachodu internauty. Pozycjonowanie, w dużym skrócie, polega więc na tym, żeby zbudować stronę, która zadowoli zarówno roboty, jak i potencjalnych Klientów. Gdy już o to zadbasz, możesz skoncentrować się na reklamie Google Ads, która zagwarantuje jeszcze lepszą, natychmiastową widoczność w grupach docelowych.
Artykuł sponsorowany