Warszawa w plebiscycie na najatrakcyjniejsze turystycznie miasto Europy roku 2023
Rusza głosowanie w plebiscycie European Best Destination 2023. Stolica, jako jedyne polskie miasto, znalazła się w gronie 20 europejskich miast nominowanych do finału. Czy Warszawa zostanie uznana za najatrakcyjniejsze turystycznie miasto Europy roku 2023?
W konkursie na najlepszy kierunek turystyczny Europy, głosują internauci z całego świata i to oni zdecydują o tym, które z miast zdobędzie prestiżowy tytuł. Głosować mogą także warszawianki i warszawiacy.
To niepowtarzalna okazja, żeby zachęcić gości z całego świata do wizyty w naszym mieście, aby mogli przekonać się sami jak przyjaznym, zielonym i otwartym dla wszystkich miastem jest Warszawa. Piękne parki, miejskie plaże, świetna oferta gastronomiczna, bogaty kalendarz wydarzeń – mamy to w Warszawie! Zagłosujmy na nią i pokażmy to światu – zachęca prezydent Rafał Trzaskowski.
Dla Warszawy to ogromna okazja, aby wzmocnić swoją pozycję na arenie międzynarodowej. Wysoka lokata oznacza też wzrost ruchu turystycznego, co przekłada się na rozwój miasta w wielu obszarach.
Jak głosować?
Aby zagłosować, wystarczy wejść na stronę www.glosujnawarszawe.pl, odszukać Warszawę na liście 20 miast i oddać na nią swój głos. Bez rejestracji czy skomplikowanych formularzy – cały proces trwa kilka sekund. Internetowy plebiscyt rozpocznie się 20 stycznia. Każdy uczestnik może oddać jeden głos dziennie aż do 10 lutego.
European Best Destinations
To organizacja powołana w 2009 roku, której celem jest promocja turystyki i kultury miast i regionów europejskich, współpracuje z działającą przy Komisji Europejskiej siecią EDEN, opiniotwórczymi mediami o zasięgu ogólnoświatowym oraz ponad 400 europejskimi destynacjami.
Od kilkunastu lat, na przełomie stycznia i lutego, organizowany jest konkurs, do którego zapraszane są wyselekcjonowane miasta lub regiony. Zwycięska destynacja wyłaniana jest na drodze otwartego głosowania internetowego, w którym bierze udział kilkaset tysięcy osób z całego świata, a przebieg i wyniki są szeroko komentowane w światowych mediach takich jak Forbes czy National Geographic.
/um/